Dag 77 18052022 Black Canyon of the Gunnison - Ridgway State Park (Ouray e.o)

18 mei 2022 - Loghill Village, Colorado, Verenigde Staten

Het was vanochtend wel even wennen dat we nog weer met zijn tweetjes zijn. Onze cabover is weer netjes en er komt geen gestommel vandaan haha. Hoewel we een mooie plek hadden op de camping in Black Canyon was de plek ondanks de levelers toch niet gelijk en zijn we andersom in bed gaan liggen. Helaas lagen we toch scheef en hebben we iets minder geslapen. Maar dat halen we wel in !

Omdat je wel echt op hoogte zin (zo’n 2500 meter) koelt het behoorlijk af en hebben we danook maar binnen gegeten. Gelukkig beloofd het wel een mooie dag te worden, want de lucht is strakblauw.   Na een relaxe opstart zijn we richting Montrose gereden. We hadden echt nog wel boodschappen nodig (jaja Britt toch wel ;-)) en met name bier, water, koffie, tandpasta, brood en fruit. Ook toiletpapier hebben we nodig maar die hebben ze voor de RV niet bij de Safeway. Zodoende na het bezoekje aan de Safeway ook maar even de Walmart bezocht. We zien daar, naast het feit dat we toilet papier hebben gescoord, veel campers staan die hebben overnacht op de parkeerplaats van de Walmart.

Wij kunnen niet aan het idee wennen en zullen ook niet bij een Walmart overnachten, terwijl er zoveel mooie plekken in de omgeving zijn en ook niet duur. De camping in de Black Canyon was maar $ 16 en er zijn nog vele plekken op BLM land waar je gratis kan staan.

Na het inslaan van de boodschappen zijn we op weg gegaan naar Ouray. We hebben ons zelf beloofd vandaag in de Hot Pools te gaan zwemmen.  Na nog snel een lunch op de parkeerplaats bij de Hot Pools te hebben gemaakt, zijn we daarna direct naar het Zwembad gegaan. We hebben daar heerlijk in het warm thermaal water gezeten en ook kunnen zonnen. Het is weleenswaar een beetje bewolkt geworden, maar de temperatuur is goed.

Daarna zijn we terug gereden naar Ridgway state park waar we een overnachting hebben gereserveerd. Wauw wat een mooie plek aan een riviertje met mooi rechte plekken en een BBQ en firepit op hoogte !Uiteraard hebben we die aangestoken en hebben ook maar direct gereserveerd voor morgen. We hadden daarvoor nog niets geserveerd en deze plek is erg aangenaam en een aanrader.

We merken dat de Colorado State Park campings tot nu toe er zeer netjes en verzorgd uitzien met mooie douchegebouwen en met Laundry faciliteiten op de camping. Dat moeten we onthouden, want dat betekent dat we niet meer voor een wasje naar de Koa hoeven!!

Morgen gaan we Box Canyon bezoeken en overmorgen rijden we naar Durango. We zijn er nog niet uit of we via de one Million Dollar highway dit willen doen. Dit omdat dit een bochtige weg is zonder vangrails. Het is ook een beetje afhankelijk van het weer. Voor morgen wordt er veel wind verwacht en dan is het sowieso niet zo prettig om een hoge pass te rijden !

Overnachting:   Ridgway State Park, Pa-Co-CHU-PUK campground, plek 278, full hookup

Weer:                  22 gr met zon en in de middag ook bewolking

Km gereden:      112 km

1. Selma George:
    19 mei 2022
    Please be aware that from tonight till Saturday we are getting a very bad snowstorm. I know it sounds crazy but this is Colorado. Lots of snow and of course freezing temperatures. Get a campground with electricity!
  2. Cees Heystek:
    19 mei 2022
    Leuk weer te lezen!! Dank jullie enneen gied vervolg
  3. Mieke Dijkers:
    19 mei 2022
    Oké... ik lees het bericht van Selma.... Maar ik had jullie het advies willen geven... ga beslist de MDH rijden... stelt echt niets voor! Hij is gewoon mooi en zo goed te rijden. ( typisch Amerikaanse bangmakerij haha)
    Na al het moois in Ouray valt Durango wat tegen denk ik.

Veel plezier, we lezen wel wat het geworden is