Dag 85 26052022 Grand Canyon North Rim NP - Sand Hollow State Park

26 mei 2022 - Sand Hollow State Park, Utah, Verenigde Staten

Het was wederom weer heerlijk wakker worden in de Grand Canyon. Nadat we lekker buiten ontbeten hebben gaan we nu langzaam richting de hitte. We vinden de afstand naar Las Vegas nog te ver om in 1 keer te doen dat we vanavond overnachten op Sand Hollow State Park.

Tegen half negen zijn we gaan rijden en het duurt een klein uurtje voordat we bij Jacob Lake zijn en eigenlijk de Grand Canyon uit zijn. Helaas hebben we geen bizons (en andere wilde dieren) gezien langs de weg. Die liggen waarschijnlijk nog te slapen vlakbij de North Rim. Britt en ik hebben die een paar weken geleden met de helikopter wel gezien. Na het slingerweggetje door de beboste bergen zijn we even gestopt bij Le Fevre Overlook en hebben even gebeld met het thuisfront. Britt en Maud hielden vandaag gezamenlijk hun verjaardag, dus een mooie gelegenheid om ff te FaceTimen. Daarnaast hadden we eindelijk weer een beetje beter bereik.

Vervolgens zijn we via Fredonia en Kaibab Indianen reservaat naar Hurricane gereden. Onderweg zijn we nog verwelkomd door twee F-35’s die laag over ons heen vlogen. Ze zullen waarschijnlijk wel van Nellis AFB komen dat dicht bij Las Vegas ligt. Tegen 13:00 uur waren we op onze bestemming in Sand Hollow State Park aangekomen. Een mooi aangelegd State Park maar de temperatuur was inmiddels opgelopen tot ruim 36 graden pfffff. Gelukkig ligt er een meertje (opgepompt grondwater) dat we daar lekker de afkoeling hebben opgezocht. In de schaduw en af en toe pootje baden hebben zijn we de middag wel doorgekomen. De camping was redelijk gevuld met voornamelijk locals die meestal en een boot en een buggy meehadden. Je mag daar offroad rijden en daar maken ze graag gebruik van!

We hebben ‘s avonds in onze camper gekookt met de airco aan! We moeten immers nog wat opmaken. De kip met noodles smaakte prima! Tegen de avond koelde het gelukkig nog af dat we met de raam open nog genoten van een heerlijke nachtrust zonder airco. We denken dat dat in Las Vegas waarschijnlijk niet gaat lukken.

Sand Hollow State Park plek 6 Full Hookup
Weer 36 graden heet en veel zon