Dag 76 17052022 James M Robb Colorado SP - Black Canyon of the Gunnison

17 mei 2022 - Black Canyon of the Gunnison National Park, Verenigde Staten

Helaas was vanochtend het afscheid van Britt. Nadat we nog even met het thuisfront hebben gefacetimed zijn we rond 9.00 uur vertrokken naar de luchthaven in Grand Junction. Dit is een regionale luchthaven waar American Airlines, United op vliegen. er gaan vandaag maar liefst 8 vluchten. Maar de luchthaven ligt er zeer netjes bij en mooi compact.  Je parkeerplaatsen zijn ruim dus het is ook goed te doen om iemand met de camper daar op te halen of weg te brengen.

Tja en dan komt het moment. Een dikke knuffel en zwaaien en dan is ze vertrokken achter de douane. Wij vertrekken op weg naar de Black Canyon of the Gunnison en checken daar of de eerste vlucht naar Denver goed is gedaan. Dat blijft zo te zijn en inmiddels is ze ook ingechecked voor de vlucht naar Atlanta en dan door naar Amsterdam. Gelukkig dat dit goed gaat !

Wij gaan ook verder met genieten en kijken op de Black Canyon ook onze ogen uit. Het is een prachtige canyon, compleet anders dan de Grand Canyon en eigenlijk niet te vergelijken met iets anders wat we tot nu toe hebben gezien.  De canyon is diep en smal en de wanden zijn prachtig en op plekken echt loodrecht. Ook zijn er zogenaamde panted walls. Dit is gestolde lava van heeeeel lang geleden.  We vonden het een mooie canyon om een middag of ochtend te bezoeken. Er zijn niet heel veel lange wandelingen die je kan maken, wel veel uitkijkpunten. In het park was het ook erg rustig en dus was ook parkeren met de rv prima te doen.

In de avond hebben we de bbq aangestoken en genoten van een mooie zonsondergang. De camping was first come first serve en er waren plekken genoeg!

Overnachting : south rim campground , black canyon of the gunnisson np, met elektra

Weer: 29 gr met zon en bewolking

Km gereden : 175 km

1. Maria Meulepas:
    18 mei 2022
    Dat is nog effe genieten met z’n tweetjes, veel plezier en Britt is weer veilig thuis😍😍
  2. Carin:
    18 mei 2022
    Fijn dat Britt weer veilig thuis is na die toffe weken met jullie. Geniet nog van de laatste weken in Amerika.