Dag 47 Bolsa Chica State Park - Leo Carrillo State Park (Malibu)

18 april 2022 - Huntington Beach, California, Verenigde Staten

We worden steeds later met onze reisverslagen zitten we nu echt in de vakantiemodus! We waren 2e paasdag op een normale tijd wakker en hebben na het ontbijt nog even genoten van het strand en lekkere muziek van onze Flip 5 een klein extern luidsprekertje! Zoals aangekondigd vandaag de passage van Los Angeles en als je de Amerikanen mag geloven is dat een complete verkeersnachtmerrie! Daarnaast is wat we begrepen 2e paasdag ook geen nationale feestdag kortom een echte maandagochtendspits-:)

Inderdaad na een vlot begin toch de eerste files en langzaam rijdend tot stilstaand verkeer. We gaan het meemaken! Maar om een lang verhaal kort te maken. De pre Corona maandagochtendfile van ‘s-Hertogenbosch naar Utrecht is erger!! Uiteindelijk een vertraging van 30 min. Wellicht dat we geluk hebben gehad met onze route en dat toch het noordelijk deel van LA nog geniet van de laatste Springbreak week!

Helaas was de pier van Santa Monica wat lastig te bereiken en vonden we de pier van Malibu niet echt de moeite waard!…wel heel erg vervallen. Kortom lekker doorrijden naar Zuma Beach! Voor 12 uur zaten we lekker met onze picknickmandje en stoeltjes op het heerlijke strand. We werden bij aankomst ook nog verwelkomd door een groepje Tuimelaars die in de branding zwommen. Eentje was zo blij om ons te zien dat hij of zij een mooie sprong maakte uit het water. Het strand was heerlijk rustig terwijl op een mooie zomerse dag het strand vol ligt met 80.000 badgasten, zeg maar Scheveningen in USA!

Heerlijk toeven aan het strand en kijken naar de mooie golven, de pelikanen en een verdwaalde zeehond! Met de verdwaalde zeehond zouden we dan JAWS ook zien!! Nee die grote witte liet zich gelukkig niet zien met die surfers

Na het heerlijke strandmiddagje zijn we naar onze camping gereden! Na wat firewood te hebben ingeslagen zijn we nog even naar het strand gelopen. Wel een compleet ander strand dan bij Zuma Beach maar de vele pelikanen op het strand maakte veel goed-:). Tegen de avond heeft de Fire-master een mooi kampvuurtje gemaakt en was de zalm met aardappeltjes heerlijk. We (lees Marco) heeft de Kendall Jackson Avant ook maar opgemaakt. Een goede reden om morgen boodschappen te doen. Morgen (lees vandaag) een rommeldagje om wat huishoudelijke dingen te doen. Dat hoort er ook bij bij een wat langere reisperiode!

Leo Carrillo State Park plek 127 water en elektriciteit

Weer: ochtend 15 graden middag 19 graden maar voelt als ruim boven de 20

Km gereden: 126 km

1. Nicole:
    19 april 2022
    Bevalt het nog?
    Ik vind lang op vakantie wel vermoeiend
    Luxeprobleem maar…
    Dan denk ik waar ben ik toch allemaal al geweest? Haha