Dag 46 San Elijo State Beach - Bolsa Chica State Beach (Los Angeles)

17 april 2022 - Huntington Beach, California, Verenigde Staten

Nou nou de afgelopen dagen zijn we wat langzamer en lukt het ons niet om in de avond het verslag te schrijven. Dat doen we dan wel in de ochtend onder het genot van een ontbijtje en na te hebben gefacetimed met het thuisfront waar de paaseieren al waren gevonden ! Leuk om te zien dat ook in Nederland je vandaag heerlijk kan buiten zitten.

Nu even over gisteren. Ook omdat we pas laat van de camping af hoeven (12.00 uur) en we ook maar een korte reistijd hebben hebben we het gisterenmorgen erg rustig aan gedaan. Om 8.00 uur lagen we nog op een oor terug we normaal altijd wel vroeger wakker zijn. Het FaceTime gesprek met Nederland die dachten dat we al lang op waren was hilarisch. Ons mam en Marieke hadden en wij hebben de icoontje gevonden in de FaceTime waardoor je gezicht veranderd in een diertje. Wij hadden voor de gein een Paashaas uitgezocht, maar bij Marieke en Mama ging het wat lastiger. We zagen alleen gekke bekken op het scherm ;-))

Na een ontbijtje buiten (het is mooi weer en zonder wind) zijn we nog even naar het strand gelopen waar het vloed was en het strand bij de camping dus onder water stond. Wel waren er veel surfers en dat is altijd leuk om te zien. Het lijkt ons wel vermoeiend om op je plank eerst de zee in te moeten zwemmen om na een ritje van 10 seconden naar het strand weer opnieuw de zee in te moeten zwemmen. Ook zagen we een soort van padelboard over de zee en ook de golven oversteken. Dan moet je het wel goed kunnen denken we, maar wel een mooi gezicht.

Zo rond 11.15 uur zijn we toch maar aangereden naar de volgende bestemming. We hebben de keuze om via Interstate 5 te gaan of via de Historic Route 101. We hebben voor deze laatste gekozen. Wel veel stoplichten, maar overal bijna 2 baans wegen dwars door de kleine stadjes en het is toeristisch en je kan zien dat hier veel geld zit.  Nadat we toch een klein stukje IS 5 moeten doen (omdat het niet anders kan) en dus ook hebben kennis gemaakt met de file richting Los Angeles dus we waar het weer kan weer richting Highway 1 gegaan. Hier noemen ze dat de Pacific Coastal Highway. Je komt dan langs stadjes als Newport Bay, Huntington Beach en Laguna Beach.

Nou het Ferrari gehalte is net zo hoog als een normale Pickup auto. In Newport Bay lagen ook niet als te kleine bootjes. Het is een stadje met vele kanalen dus boot en stand aan huis.  Ook het aantal autogarages zijn op stand. Een Lamborghini garage, Austin Martin, Ferrari….. en veel golfbanen. Een rijke buurt dus ! Na een tussenstop op Crystal Cave state Park zijn we doorgereden naar onze camping aan het strand.

Bolsa Chica State Beach vormt samen met Huntington Beach een lang stand vanaf Long Beach. De temperatuur is goed maar het is weer gaan waaien dus zijn de stranden zo goed als leeg. Volgens ons is het hier belachelijk druk als het mooi zwemweer is.  Wij moeten toegeven dat de standen bij San Diego mooier waren ook al omdat hier voor de de kust booreilanden zijn en van die grote tankers liggen die de haven van Long Beach in moeten.

We hebben nog een kleine avondwandeling gemaakt en er vielen ons een paar zaken op. Hier doen ze niet aan handdoekje leggen maar wel een stoeltje en houtblokken leggen bij de vuurkorven die op het strand staan. Daar kan je dan in de avond een vuurtje maken midden op het strand. Haha dat is weer iets anders.

Daarnaast staan er snelheidsmeters voor wandelaars en fietsers langs het wandelpad!!! Haha je mag niet harder dan 10 miles, want dan gaat de snelheidsmeter flikkeren. Tuurlijk moest Marco dat proberen en het is ook gelukt.  Na nog even te hebben gerelaxed zijn we ons mandje in gedoken. Vandaag moeten we ons proberen door Los Angeles te wurmen. We overnachten dicht bij Malibu in een State Park.  Misschien dat we onderweg nog even bij de Santa Monica Pier gaan kijken, maar dat is afhankelijk van de drukte. Het is namelijk 2e paasdag !

Overnachting:    Bolsa Chica State Beach, plek 37, water en elektra. Direct aan het strand.

Weer:                   Ongeveer 20 graden met in de ochtend geen wind en in de middag/avond een fris windje.

Km gereden:      110 km

1. Carin:
    18 april 2022
    Kijk die bruine koppies 🤩. Wat een leuke verhalen en mooie foto’s iedere keer. Zo genieten we mooi mee met jullie.
  2. Rob:
    18 april 2022
    😳 flitsen al je te hard loopt! Hoe komen ze er op, hilarisch 🤣 Goed gedaan hoor Marco 👍
    P.s. kun je voor mij op de terugweg zo’n Ferrari meenemen? Tweedehandsje is prima hoor 😉