Dag 45 San Diego - San Elijo State Beach

16 april 2022 - San Elijo State Beach, California, Verenigde Staten

Tja het is gisterenavond wat later geworden en we zijn gaan uit eten dus het reisverslag van gisteren is verlaat ;-).

Gisterenochtend hebben we het rustig aan gedaan omdat we maar 30 miles hoefden te rijden en we pas om 12.00 uur van de camping af hoeven. Silver Stand State Beach Campground is een lekkere camping direct aan zee waar de gemiddelde Amerikaan ook staat. Hele families bij elkaar rondom een kampvuur met uiteraard de meest geavanceerde BBQ. Ik weet niet wat een Amerikaan het meest belangrijke vindt, maar volgens ons staat een BBQ hoog in de Top 3!.

Rond de klok van 11-en zijn we dan toch vertrokken we wilden graag naar Torrey state Pines Reserve. We waren echter niet de enige die dit hadden gedacht zo in het paasweekend. Het was er erg druk en dan valt parkeren met de camper niet echt mee ondanks dat onze camper niet zo’n groot formaat is. Omdat we geen zin hadden in capriolen zijn we door gereden naar San Elijo State Beach.via de oude historic highway 101. Aan de plaatsen waar we doorheen reden kan je zien dat dit wel luxe badplaatsen zijn.

Om 12.30 uur waren we bij San Elijo maar je mag niet voor 14.00 uur de camping op. Daar waar in de andere staten en state park je vaak wel eerder kan aankomen zijn ze hier aan de kust strikt en is 14.00 ook daadwerkelijk 14.00 uur. Dan maar eerst even lunchen in de camper met een soepje en broodje om vervolgens wel stipt om 14.00 de camping op te rijden haha.

Het is een mooie camping met fire-pit gelegen op een cliff direct aan zee. Aan de klif te zien komt het water bij vloed tot aan de cliffs.  Na het op de plek zetten van de camper zijn we direct naar het strand gelopen en hebben lekker in de zon gelegen en gekeken hoe de surfers en kite surfers hun best doen op het water. Ook zit er een erg aantrekkelijk restaurant dicht bij de camping en na het bestuderen van de kaart waren we er al snel uit. Hier gaan we vanavond eten en hebben ook direct gereserveerd.

We konden om 17.15 uur terecht dus hebben ons nog even snel opgefrist om daarna te gaan uit eten. We hadden plek direct aan het strand en het de temperatuur was prima. Het eten was voortreffelijk en we hebben heerlijk tonijn en zeebaars gegeten. Het toetje met tempura banaan met pindakaas was ook heel lekker. De Cocktails uiteraard ook en de rekening tja….. Zeg maar aan de prijs van een goed restaurantje in Nederland. Het was het meer dan waard !!

We zijn rustig terug naar de camping gelopen en daar hadden ze een Ranger Programma. Helaas was de opkomst niet hoog maar ondanks dat was het wel erg leuk om mee te doen. Ook omdat sommige zaken in Amerika toch anders zijn dan in Nederland. Er was een vraag over de 3R-en. Nou in Nederland is dat Rust, Reinheid en Regelmaat. In Amerika is dit toch erg anders… Reduce, Refurbish, Reclycle. Haha.  Omdat er ook kinderen mee deden waren er natuurlijk ook kindervragen. Tja hoe heet de plant waar The Little Mermaid woont of de vraag of Nemo konden we helaas niet goed beantwoorden. We zijn dan ook op de laatste plek geëindigd maar hebben we veel gelachen en de Amerikanen ook om ons..

Daarna nog wel het laatste stukje van de Sunset gezien en daarna wilden we uiteraard een vuurtje maken. Firemaster Angeliek had de fire-pit in No Time aan. Rondom ons heen was overal de firepit aan met een muziekje op de achtergrond. Het was een heerlijke avond en nadat de houtblokken waren opgebrand zijn we ons bedje in gedoken. Een heerlijke nacht met een heel klein beetje regen !

Overnachting:   San Elijo State Beach Campground, Plek 28, geen voorzieningen

Weer:  zon 20 graden en volop zon