Dag 44 San Diego

15 april 2022 - Coronado, California, Verenigde Staten

Het was wat uitzoekwerk maar uiteindelijk zaten we iets over half 9 in de bus naar Coronado. Coronado ligt iets noordelijker op de landtong waar ook onze camping ligt. Zooo, mooi plaatsje Coronado en luxe. Hmmmm hier komen we nog wel een keertje terug. We moesten nog wel een paar minuutjes lopen naar het veerhaventje waar de veerboot naar San Diego gaat. Woooww mooi uitzicht op de skyline van San Diego lijkt wel een beetje op Vancouver zo vanaf het water. We hadden ons lekker gepositioneerd op het bo    vendek en genoten van de zon en uitzicht. In de verte zagen we ons eerste stop al liggen nl, de USS Midway een oude Amerikaans vliegdekschip die vanaf 2004 is omgebouwd tot museum. In de verte lag ook nog de USS Carl Vinson een vliegdekschip in actieve dienst die in zijn thuisbasis voor anker lag. San Diego is de thuisbasis van een aantal Amerikaanse vliegdekschepen.

Tegen 10 uur waren we aan boord van de USS Midway. Wat een gigantisch schip, echt indrukwekkend!! We hebben alles gezien en zelfs op de stoel van de kapitein gezeten. Ondanks het grote schip is de ruimte wel beperkt met smalle en steile trappen. De moderne Nederlandse man zou moeite hebben om zich te verplaatsen in het schip. In een modern vliegdekschip is het overigens niet veel beter. Kortom het schip is ideaal voor het formaat Marco -:). Oude tijden doen herleven dat Marco zich waande in de film Top Gun. In het schip hadden ze zelfs een replica van de cockpit van een F-14 Tomcat met daarop de codenamen van de hoofdrolspelers van deze film nl, Maverick en Goose!! Inderdaad Marco had zijn tijd van zijn leven!! Marco heeft ook maar even een sollicitatiefilmpje gemaakt voor LSO (Landing Signal Officer) officier -:). Deze officier begeleidt inkomende straaljagers om veilig te landen en te zorgen dat ze vooral niet te laag zitten en hierdoor kunnen crashen tegen het schip. Ik denk dat hij een goede kans maak al zeg ik het zelf hahahaha

Ook mooi om te zien zijn de veteranen die rondleidingen geven en veelal meerdere jaren actief zijn geweest op het schip. Daarnaast waren er nog officiële plichtplegingen van mariniers en marinemensen op het schip. Dat is wel mooi hoe ze dat doen!!

Na de lunch zijn we naar het Santé Fe Depot (centraal treinstation van San Diego) gewandeld. Hier hebben we een dagpas voor het OV gekocht en zijn via een omweg uiteindelijk bij Balboa park aangekomen. Woow echt een pareltje met oude gebouwen in Spaanse stijl, die gebouwd zijn voor de wereldtentoonstelling in de jaren 60. Heerlijke relaxte stad San Diego. We denken wel de mooiste grootste stad aan de westkust van Amerika. Het liep tegen het einde van de middag dat we met de bus van downtown weer terug reden naar de camping. We zagen in eerste instantie niet zoveel daklozen maar vlak voordat we de grote brug over de haven opreden zagen we bij treinremise toch de grote daklozenkampen! Wel een groot contrast zo!! Echter veel minder dan bijvoorbeeld bij San Francisco. We gaan nog wel een keertje terug komen als is het maar omdat ook hier cruiseboten vertrekken. Onze andere hobby zullen we maar zeggen ;-))

Tegen het einde van de middag zijn we via het strand weer naar onze camper gelopen. Na een lekker biertje met braadworst hebben we nog even genoten van de zonsondergang. Kortom echt een topdagje! Het is nu zaterdagmorgen en we zijn lekker aan het lantefanteren en hebben ff snel een handwasje gedaan! dat hoort er ook bij.  We hoeven vandaag maar 50 km en kunnen wederom pas om 14:00 uur terecht op onze camping.

Een bezoekje aan de San Diego zo bewaren we voor de volgende keer. We hebben gisteren veel gelopen en willen vandaag even een beetje rustiger aan doen en ook genieten van het strand .

Silver Strand State Beach plek 234 water en elektriciteit

Weer; ochtend 15 graden middag 21 graden