Dag 41 12042022 Buckskin Mountain State Park - Anza Borrego Desert State Park

12 april 2022 - Anza-Borrego Desert State Park, Verenigde Staten

Zoals gisteren al vermeld een lange reisdag van uiteindelijk 330 km en vanzelfsprekend met weer veel wind. Het kan ons niet zo heugen dat we de vorige keren in Amerika zoveel hinder van de wind ondervinden. Het kan natuurlijk zijn dat we nu eerder in Amerika zijn en we ook andere/nieuwere gebieden bezoeken.

Om 8:30 uur zijn we vertrokken en we besloten eerst in Parker (AZ) maar te tanken voordat we de Coloradorivier oversteken en we in California aankomen. Daar is de benzine een stuk duurder dus met een volle tank reden we verder. Dit keer de kortste route door de woestijn via Highway 62 en 177 naar de I-10. Prima wegen en dat weten er meer want het was best wel druk op zo’n provinciale weg. Uiteraard weer een windwaarschuwing vanuit de camper. In LA waar we een check laten uitvoeren op de camper mogen ze meteen deze sensor uitschakelen.

Ondanks de wind ging onze reis voorspoedig dat we om 12 uur ongeveer driekwart van onze reisafstand al overbrugd hadden. Op expressway 86 nabij de Arco pompstation nabij Mecca hebben we gestopt om ff een lekker bakkie koffie te scoren bij de Starbucks! Heee gesloten dat moet volgens ons niet zo lang geleden gebeurd zijn. Het zag er best wel nieuw uit maar alles was leeg. Dan maar naar de Subway voor een broodje. Hmmmm niet echt een gezellig entourage dat we ons broodje maar in de camper hebben opgegeten! Nee niet echt een aanrader!

Na een half uurtje weer op weg richting Salton City en daarna richting Borrego Springs. Jeetje wat een weg. Alles rammelde in de camper-:). Navigatie waar stuur je ons heen!! Gelukkig verscheen naar een paar kilometer al het bordje San Diego County en de weg was meteen weer goed! Door een mooi woestijngebied met mooie bergen reden we tegen 2 uur onze eindbestemming Borrego Palm Canyon Campground op. We werden hartelijk welkom geheten door de parkranger. Ze vertelde dat we echt nog het Visitor Center moesten bezoeken en dat kon met een 1,3 km lange wandeling door de natuur vanaf de camping. Nadat we ons gesetteld hadden zijn we aan het einde van de middag daar naartoe gelopen. Inderdaad een mooi Visitor Center met veel uitleg, een film, vriendelijke vrijwilligers en WIFI -:). Een van de vrijwilligers bleek getrouwd te zijn geweest met een Nederlandse dat gaf weer een leuke ontmoeting. Hij gaf ons ook nog een Nederlandse vertaling mee van het park!

Iets na 5 uur waren we weer terug en FIKKIE steken!!! zo dat was lang geleden -:). Pyro Angeliek had binnen no-time een supervuurtje gestookt en met een lekker glaasje wijn was het heerlijk toeven in de zon. Helaas werd het al snel koeler en ging het weer stevig waaien. We hebben wederom medelijden met onze medekampeerders met een tent. Onze camper gaat af en toe al heen en weer, dat we hopen dat ze hun tenten goed vastgezet hebben. Nu zitten we lekker in onze camper te chillen. Morgen wordt het weer een zonnige dag en als het goed is gaat de wind weer liggen!

Overnachting: Borrego Palm Canyon Campground, plaats 43 Full Hook up

Weer: ochtend 20 graden en middag 23 graden

Km gereden: 330 km

1. Marianne:
    13 april 2022
    Hé bijna buren, we stonden op 38 😃
  2. Jacques van Hes:
    13 april 2022
    Prachtige verhalen! Wij volgen jullie op de voet en zetten dezelfde route uit in Google maps.
    De gereden 330 kilometer moet 330 miles zij toch?
  3. Marco en Angeliek Heres:
    14 april 2022
    Nee hoor . Het is echt 330 kilometer!