dag 40 11042022 Lake Havasu - Buckskin Mountain State Park

11 april 2022 - Parker Dam, California, Verenigde Staten

Voor vandaag hebben we maar weinig kilometers op het programma staan en zodoende waren we laat op. Op 7.45 uur zijn we dan echt opgestaan. Omdat de zon al lekker schijnt wordt het snel warm in de camper en besluiten we buiten te ontbijten met een gebakken eitje erbij. We hebben heerlijk rustig zitten te ontbijten en met de buren bijgekletst. Zij zijn al 2,5 jaar aan het reizen met een campervan en hebben hun huis in Philadelphia verkocht. Toch wel knap. Meestal zie je mensen met een grote bus of 5th wheel, maar we zijn nog maar weinig mensen tegen gekomen die in een campervan rondtrekken. Zeg maar een camperbusje van 20 feet. Ook houden ze een reisblog bij en we gaan zeker nog contact houden !

Daarna zijn we maar weer boodschappen gaan doen. We hebben de vorige keer niet echt goed opgelet en er was een op. De safeway blijft een fijne winkel om boodschappen te doen. Dicht bij de Safeway zit ook het postkantoor. Ja die hebben ze hier nog op alle plekken, zelfs in kleine dorpjes. Het was erg druk bij het postkantoor. We hebben daar een grote envelop op de post gedaan voor mijn vader met allerlei folders van de Nationale en State parks die we tot op heden hebben bezocht. Wij weten dat hij dit erg leuk vind en ik moet zeggen dat Angeliek ook sprekend op haar vader lijkt voor wat betreft reizen en foldertjes doorpluizen.

Voor vanmiddag hadden we nog een wandeling op de planning staan, maar gelet op het warm weer zijn we linea directa doorgereden naar onze volgende bestemming. Welgeteld  50 kilometer verder ! We zijn nu vanaf lake Havasu via de Parker dam aangeland bij de Colorado River bij Buckskin Mountain State Park. Ook dit is weer een mooi state park met kleine mooie strandjes. We hebben danook lekker met de stoeltje aan het water gezeten en ook even met onze benen het water in gegaan. Helemaal was gewoon te koud. Het water is echt fris maar wel zeer helder !

Vanavond waaide het nog steeds flink, dus hebben we de BBQ maar niet aangestoken maar gewoon eten gekookt. Daarna nog een wandelingetje en nu nog even relaxen voordat dadelijk de snaveltjes toe gaan. Na wat relaxe dagen hebben we morgen flink wat kilometers voor de boeg richting Anza Borrego Desert State Park. Daar blijven we een nachtje en daarna trekken we door naar San Diego waar we Highway 1 doen tot aan zuid kan van San Francisco.

Overnachting:   Buckskin Mountain State Park, plaats 59, Water en Elektra
Weer:                  ochtend 19 gr, middag 30 graden