Dag 42 13042022 Borrego Palm Canyon bij Anza Borrego State Park

13 april 2022 - Borrego Springs, California, Verenigde Staten

Na een lange reisdag volgt meestal een relax dagje, dus vandaag ook weer -;)

Gelukkig was de wind gaan liggen zodat we heerlijk in het zonnetje en met een lekker temperatuurtje buiten hebben ontbeten. Het wordt vandaag een graad of 26-27 dus we besloten om vanochtend de Palm Canyon Trail van ongeveer 5 km te wandelen. Een hele mooie wandeling die begint met de woestijn en eindigt bij een Oase. Bij die Oase was nog wat water en een klein watervalletje! Dat is nu al wel best bijzonder want over enkele weken is het water verdampt of opgenomen door de planten.

Onderweg genoten van de omgeving en de twee Bighorn sheeps die halverwege de rotsen ons aan het bekijken waren. Aan het einde van de wandeling kwamen we in gesprek met een leuk Amerikaans stel die in San Diego wonen. Heeee laat dat nu onze volgende bestemming zijn -:). Ze hadden nog wel wat tips voor San Diego en voor de route langs de kust!. We zijn van harte welkom om in de middag even bij hun te buurten op de camping.

De Palm Oase is trouwens de 2 na grootste van Californië , maar is in de zomer 2020 afgebrand. echter de palmen schijnen heel goed tegen vuur te kunnen en zodoende waren er 1,5 jaar later weer palmbomen met bladeren en al. We hebben de foto’s van de brand gezien en je zou geen 5 cent meer geven dat deze palmbomen het zouden overleven. Toch staan ze er nu goed bij maar mag je nog niet echt het Palm bos in, om

zodoende het hersteld niet vernielen.  Tevens zijn hier vele vaste gasten die jaarlijks terugkeren in de lente omdat dan de temperatuur aangenaam is en er ook wildflowers zijn.

Na de lunch zouden we eigenlijk nog naar Galleta Meadows gaan waar een aantal metalen sculpturen in de woestijn staan. Maar het was goed toeven bij onze camper dat we snel akkoord waren met het alternatieve programma…..chillen en bakken in de zon!!! In de loop van de middag hebben we nog wel het leuke Amerikaanse stel opgezocht en die hadden nog wel wat leuke tips voor San Diego….welke dat zijn dat lees je ongetwijfeld in onze volgende avonturen….hahahahaha

Amerikanen zijn altijd nieuwsgierig dus ze waren wel benieuwd naar het vervolg van onze reisschema. De complimenten van hun voor het schema wat Angeliek heeft gemaakt. Er waren zelf plekken bij die hun ook nog op hun Bucketlist hadden staan. Uiteindelijk toch ruim anderhalf uur gezellig bij gekletst. Mochten we er in San Diego niet uitkomen kunnen we ze altijd bellen!

Snel weer het vuurtje aangestoken en lekker de chicken spiezen op de BBQ. Dat was nog een hele klus aangezien de BBQ hoog boven het vuur ligt. Met een goed vuur is het Angeliek toch gelukt om een heerlijke BBQ met een Coronaatje voor te schotelen!! Daarna nog even heerlijk gedoucht in de camper en nu bezig met het reisverhaal van vandaag.

Als het goed is zien we morgenavond de zon ondergaan in de Grote en Stille Oceaan bij San Diego!!

Overnachting: Anza Borrego State Park plek 43 Full Hook up

Weer: ochtend 8 graden en middag 26 graden

Km gereden: 0 km

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke Dijkers:
    14 april 2022
    Wat een leuk verhaal weer! En wat zijn die Amerikanen toch altijd gastvrij hè. Heerlijk gewoon. Veel plezier in San Diego.