Dag 36 07042022 Sedona

7 april 2022 - Oak Creek Canyon, Verenigde Staten

Vanochtend ging al vroeg de wekker, welgeteld om 06.00 uur. Om 6.10 zaten we al op route en om 6.20 uur waren we bij onze locatie waar we graag wilde wandelen. Dit is de grote loop rondom Courthouse Butte en Bell Rock. Gisteren vertelde de receptie al dat de parkeerplaats niet erg groot is en om 07.00 uur waarschijnlijk vol staat. Omdat we een camper bij hebben wilden we geen risico lopen en natuurlijk kunnen we eenmaal op locatie ook ontbijten en ons opfrissen.

Het klopte inderdaad om 06.45 was de parkeerplaats vol en zaten wij aan het ontbijt. Beetje blieken hoe mensen nog wilde parkeren (meestal kansloos). Rondom 07.15 zijn we gaan wandelen toen de zon doorkwam. Het was een heerlijke wandeling waarbij we eerste rondom Bell rock zijn gelopen en daarna rondom Courthouse Rock. De wandeling is qua hoogteverschillen goed te doen en qua kilometers hebben we ongeveer 8 kilometer gelopen. Bell rock staat ook wel bekend om zijn Vortex. Dit zijn aardstralen die positieve kracht moeten geven. Wellicht zijn wij daar net iets te nuchter voor -:).

Terug op de parkeerplaats is het aandoenlijk om te zien dat sommige auto's soms 4 keer een rondje over de parkeerplaats rijden om te kijken naar een vrije plek. wij hadden al besloten om naar Yavapai Point te lopen omdat we het vermoeden had dat ook daar de parkeerplekken vol zouden staan. Het is maar een klein eindje lopen en nadat we bij Yavapai point nog een kleine trail hebben gelopen, vonden we het wel mooi geweest. Het was namelijk vroeg dag.

We waren rond 13.00 uur terug op de camping en hebben daar op ons gemakje een soepje gegeten en daarna heerlijk in de zon gezeten, wasje gedaan en lekker gedouched. Ze hebben heerlijke douches op deze camping en schoon !!! Nog even met het thuisfront gebeld waar ook alles goed gaat alleen is het weer hier beter. In de namiddag hebben we ons toch maar aan een lekker koud corona biertje gezet inclusief limoen en hapjes met guacamole. Het is heel fijn om zo lekker te kunnen genieten van de rust, mooi weer en mooie omgeving.

Om 17.15 uur hebben we ons toch maar toe gezet om het diner te gaan maken. Er staat Black Pepper Chicken op het menu met Gember Rijst en roerbakgroente. Het koken is voor Angeliek en de afwas voor.... Marco.  Ik vrees dat het vanavond weer niet laat gaat worden met toch de nodige biertjes die we hebben gedronken. De biervoorraad is wel bijna op dus we moeten morgen echt nog naar de supermarkt! Eerste levensbehoefte toch!! :-)

Morgenvroeg gaan we ook weer op tijd op staan. Dan gaan we de west kant van Sedona bekijken.

Van reisblog naar fotoboek

8 april 2022
    Wat een mooi landschap!
  3. Marianne:
    9 april 2022
    Mooie foto's ook en weer een leuk verslag,!
  4. Marianne:
    9 april 2022
    Mooie foto's ook en weer een leuk verslag,!