Dag 35 06042022 Flagstaff - Sedona

6 april 2022 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Het weer voorspelde voor afgelopen nacht 0 graden en dus hebben we maar besloten om het water af te tappen zodat we in ieder geval geen bevroren leidingen zouden hebben. Zo gezegd zo gedaan. Het bleek vannacht nog iets kouder te zijn geweest (-2 gr), maar omdat het nauwelijks waaide was het in de camping niet echt heel koud. Even de verwarming aangezet en het was weer behaaglijk in de camper. Vol goede moed de camper weer voorzien met water en toen we de waterpomp wilde aanzetten.... toen gebeurde er niets.... Pfff wij balen, zou dan toch de waterpomp kapot zijn door het koude weer? Gelukkig was via KOA een mobiele RV repair in de buurt. Echter nadat we het na 10 minuten nog een keer probeerde met de waterpomp deed hij het ineens wel. Waarschijnlijk moest eerst de druk van de pomp nog worden opgebouwd! maar gelukkig doet de waterpomp het weer. Het is geen pleziertje om de hulpdienst van roadbear te moeten bellen. Telkens als we willen bellen is de wachttijd lang en dat zijn we niet gewend van Roadbear. Toch maar eens als we thuis komen even melden bij de reisorganisatie. Misschien dat zij daar iets in kunnen betekenen voor de toekomst.

Na dit euvel zijn we op weg gegaan naar Sunset Crater National Monument. We wisten niet goed wat we er ons bij voor moesten stellen ook omdat we het in eerste instantie niet hadden opgenomen in ons reisprogramma. Het heeft ons verrast. de vulkaanuitbarsting is nog niet zo oud :-)...1085 na christus. We hebben een korte wandeling gemaakt (Lava Flow trail (1,6 km) en zijn nog gaan kijken bij Bonita Vista Point. Je hebt een mooi uitzicht op de vulkaan, maar wat wij interessanter vonden zijn de gestolde lava velden. Het leek wel of er een heeeele grote trekker het land had omgeploegd. Zoals ook bij de andere visitor centers zijn ook hier volunteers aan het werk. Het is zo mooi om te zien met welke passie ze uitleg geven. Dat is echt bewonderingswaardig.

Tegen de middag zijn we doorgereden naar Sedona, maar niet voordat we een stop hebben gemaakt bij Slide Rock state park. Op weg naar Sedona wordt het steeds drukker met toeristen en het is te merken bij de stopplaatsen langs HW 89a. Deze zijn bijna allemaal vol. Voor Slide rock State Park moet je 20 dollar entree betalen, maar dan heb je ook wel een parkeerplek. Ook hier is het wel druk.  We hebben onze picknicktas ingepakt en hebben besloten om aan het water te gaan picknicken. Ondanks de drukte was het plezierig om daar even te relaxen. Wat ons opvalt is dat je op zo'n 25 mile vanaf Flagstaff je compleet in een andere omgeving zit met hoge rotsen, die een beetje doen denken aan Zion National Park.

Het is de eerste keer dat we in een plaatsje belanden deze reis wat zo toeristisch is en druk. Gelukkig hebben we gereserveerd op Rancho RV resort midden in Sedona. Het is by far de duurste camping van onze reis, maar we moeten toegeven, de camping ligt prachtig. Douches zijn zeer netjes evenals de rest van het park. We hebben zowaar een klein grasveldje bij onze camperplaats liggen. Omdat het heerlijk weer hier is, hebben we direct na het op de plek zetten van de camper maar een biertje genomen. Het is helaas niet bij een biertje gebleven en ik weet zeker dat we vanavond vroeg op stok gaan. haha....

Morgen gaan we heel vroeg op staan om op tijd bij een parkeerplaats te zijn waar we een wandeling willen maken. Ons wordt vanuit de camping geadviseerd om 07.00 op de parkeerplaats te zijn waar je wilt gaan wandelen. Dat wordt dus vroeg opstaan... Het weer wordt morgen ook prima !

Overnachting:  Rancho RV Resort Sedona, Full Hookup, plek 17
Weer :                vroeg ochtend brrrrr 0 graden, middag 25 graden.
Km gereden:     107 km

1. Mieke Dijkers:
    7 april 2022
    Sedona! Brings back good memories. Ga vanavond vooral omhoog en bewonder de zonsondergang!

We genieten vanuit het thuisfront nog steeds mee.
  2. May en Corry Derks:
    7 april 2022
    Wat een mooie plaatjes en steeds weer blije gezichten. Heerlijk zo'n vakantie! Geniet nog van alle mooie dingen.