Dag 37 08042022 Sedona II

8 april 2022 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

We zaten vanmorgen even te twijfelen wat we gingen doen. Welke wandeling willen we nog maken. Uiteindelijk viel de keuze op Cathedral Rock. Aangezien het al over 7 uur was en we het idee hadden dat de weg naar de kleine parkeerplaats al was afgesloten, besloten we naar de speciale parkeerplaats te rijden en de eerste shuttle bus van 8 uur maar te nemen. Zo gezegd zo gedaan! De tijd hebben we goed benut door op de parkeerplaats lekker te ontbijten. Vlak voordat we naar de shuttle bus wilden lopen kwam de buschauffeur aangelopen. Hij vertelde dat er eigenlijk geen RV’s op deze parkeerplaats mochten staan. Gisteren was er een grote camper die overigens ook 2 parkeerplekken innam nog wel bekeurd door de politie. Boete 50 dollar! Onze camper is 23 feet (we dachten eerst 21 feet) en stond netje in de parkeerplaats. Dat vond de buschauffeur ook dus we namen de gok en anders wordt het een wat duurdere excursie!

Binnen no-time waren we bij Cathedral Rock. De klim naar de berg was steil en vanwege onderhoudswerkzaamheden was ook het laatste deel afgesloten. Het eerste deel hebben we beklommen en daarna hebben we de Templeton en aansluitend de Easy Breezy trail gelopen. De easy Breezy trail was voor veel mountainbikers nog wel een hele klus. We kwamen er velen met hun mond wagenwijd open en vermoeid voorbij komen -:)! Het was intussen tegen 11 uur dat we de shuttlebus weer terugnamen naar de parkeerplaats. Bij de parkeerplaats aangekomen gelukkig geen bon. Wellicht hebben we geluk gehad. We vind en het overigens wel vreemd dat je bij een speciale parkeerplaats voor een shuttlebus geen RV plekken zijn. Overigens is Sedona sowieso niet echt ingericht op campers!!

Zoals gisteren al geconstateerd was onze bier op!! Dus meteen maar ff naar de Safeways voor boodschappen en sushi!! Ook hier weer een flinke opgave om op de volle parkeerplaats een plekke te vinden voor onze camper. Na wat rondjes eindelijk een goed plekje gevonden. Een uurtje later waren we weer op de camping. Het is al behoorlijk warm en het lopen op hoogte zijn we ook niet helemaal gewend. Na een heerlijke lunch, WIFI en douchen hebben we ons vanmiddag prima vermaakt!. Tegen 5 uur zijn we naar het stadje gelopen en hebben we gegeten bij Pump House station (allen voor avondeten geopend op vrijdag en zaterdag). Ontbijten kan je hier elke dag en staat zeer goed aangeschreven. Het eten is zeker goed maar het is wel iets prijziger dan normaal! Na een volle maag zijn we weer teruggelopen naar onze camping (10 minuutjes). Vlak bij de camping werden we nog verwelkomt door twee reetjes die uit de bossages kwamen gelopen.

Nu zitten we nog lekker te genieten buiten waar het al een beetje begint af te koelen. Morgen gaan we naar de woestijn waar het 37 graden wordt. Dus nog even zweten want de komende week wordt het in deze regio toch wat koeler met temperaturen onder de 20 graden. Langzaam maken we ons op om de zon te zien ondergaan in de Grote Oceaan!

We vonden Sedona de omgeving erg mooi en beetje een mix van Zion met Monument Valley. Echter het was er echt druk (ook vanwege spring break) en toeristisch. Iets wat we tot op heden (behalve Las Vegas) nog niet hadden meegemaakt deze vakantie. Ook parkeerplekken voor een RV zijn schaars evenals campings in de buurt van Sedona. Wij hadden het geluk dat we op Rancho RV park voor 3 nachten op tijd hebben gereserveerd, ook omdat de state parks in de buurt weleens waar een camping hebben, maar die gaan pas 22 april open.

Overnachting:    Rancho Sedona RV park, full Hookup, plek 17

Weer:                   Ochtend 10 gr, Middag 27 gr en staalblauwe lucht

Km gereden:       45 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke Bongers-Meulepas:
    9 april 2022
    Wat een prachtige foto's. Jullie zoeken daar veel moois op waar wij ook heerlijk van mee genieten!!! Goede reis verder!! Stuur ook een beetje warmte naar hier toe! Het gaat hier al een beetje komen!
  2. Rianne Touber:
    12 april 2022
    Wat een avontuur! Wij gaan daar in juni heen. Nu vroeg ik me af hoe dat met 'de algemene parkeerplaats' en bussen zat; op Google maps lijkt het of je met camper wel op de kleine parkeerplaats kunt staan bij de trailhead van Cathedral Rock en zien we ook geen bordjes van 'geopend van -tot'. Kun je me hier iets meer over vertellen? Dankjewel!
  3. Marco en Angeliek Heres:
    13 april 2022
    Hoi Rianne, je kan met de camper niet parkeren bij cathedral rock, behoudens als je een klein camper busje hebt . Er is wel er. Shuttle service , maar op de parkeerplaats mag je niet staan met de camper . Je kan wel bij de kerk dicht bij little horse trail je camper neerzetten en van daarUit de shuttle nemen. Het is schutte nr 15 en weet niet of deze in juni rijdt .

Zelf konden wij wel staan bij courthouse loop trail . Echter onze camper is 23 feet en dat is echt wel de Max voor die parkeerplaats .
  4. Marco en Angeliek Heres:
    13 april 2022
  5. Rianne Touber:
    15 april 2022
    Dag Angelique, dankjewel voor je reactie! Onze camper is misschien wel te groot dan (C22-24 Road Bear), dus de shuttle gaan we uitzoeken. =)
  6. Marco en Angeliek Heres:
    15 april 2022
    Rianne , dan zou het moeten kunnen. Wij reizen ook met een 22-24 ft van roadbear