Dag 26 28032022 Chiricahua National Momument

28 maart 2022 - Chiricahua National Monument, Verenigde Staten

Nog voor de wekker ging waren we vanochtend al wakker. Dat is ook niks gek als je om 20.45 uur en bekaf het bed inkruipt… Het is hier echt pikkedonker en heel rustig. Omdat ons werd geadviseerd om op tijd boven op de top te zijn (omdat er maar weinig plekken zijn en met name ook voor RV’s) zijn we om 06.30 uur naar boven gereden. De scenic drive is 6 mile lang. Toen we boven waren hebben we eerst rustig een ontbijtje genomen, en gefacetimed met Familie Heres. We dachten dat dit niet zou lukken en hadden dat al laten weten, maar bovenop de top bleek er ineens een klein straaltje 4G te zijn. Altijd weer even fijn om elkaar te zien en te spreken.

Net iets voor 8 uur zijn we onze wandeling gestart. We willen in ieder geval de Echo Loop trail lopen en vanmiddag wordt het bewolkt en slechter weer, dus prima om dit op de vroege ochtend te doen. Het is een erg mooie wandeling tussen alle rotspilaren en het doet ons denken aan Bryce Canyon, maar dan met groene rotspilaren en zonder hordes mensen en ook geen Aziaat hier te bekennen :-). Ook hier hebben ze een Wallstreet section net zoals op de trail in Bryce.

Onderweg komt je ook nog grotten tegen en als je verder afdaalt veranderd de vegetatie. Het is opmerkelijk dat hier nog zoveel bomen staan waaronder Pine Tree die erg lekker ruiken. De Echo loop trail is een aaneenschakeling van een aantal trails (Echo Canyon, Hailstone en Ed Riggs Trail).

Tegen de klok van 10.30 waren we terug bij de camper. Na ff uitrusten (is was warm en zonnig) en iets eten en drinken zijn we nog naar Massai Point gereden en daar een kleine trail gelopen. Tegen 12 uur vonden we het wel welletjes en zijn we terug naar de Visitor Center gereden om ff gebruik te maken van Wifi. Daarna naar de camping voor een lekker lunch met groene curry soep en hebben we vanmiddag lekker gerelaxt en een klein tukkie gedaan en heerlijk gedoucht in onze camper. Je zag het weer al omslaan en tegen 15.00 had je echt wel een truitje nodig wilde je buiten zitten.

Omdat er voor vanavond wind en regen werd verwacht zijn we op tijd gaan eten. Marco heeft dit keer iets minder efficient gedaan met de briketten, en dat kwam het BBQ ten goede (superheet!!). We hebben een lekker stukje zalm op de BBQ gedaan en met gebakken aardappels was het een prima maaltijd. Grappig is dat de camping host morgen vertrekt en dan naar Grand Canyon North Rim gaat als campinghost. Daar gaan we deze host nog een keer tegenkomen.

Deze camping ligt schitterend er zijn alleen geen douches en ook geen dumpstation. Dat maakt een langer verblijf wat uitdagend. Gelukkig kunnen we in onze camper prima douchen en dat is wel nodig na die wandelingen. Wel is er bij elke plaats een waterpunt. De campinghosts zijn zeer vriendelijk en geven veel uitleg. Voor ons was het een erg leuke camping tussen de bomen en voor 2-3 dagen zeker de moeite waard van het bezoeken.

Overnachting:     Bonita Campground, plaats 18

Weer:                    Ochtend 7 gr, vroege middag 23 graden, late namiddag en avond 15-16 gr.

Km gereden:        19 km

1. Maria Meulepas:
    29 maart 2022
    Ja op de foto te zien lijkt het een beetje op Bryce canion maar die zijn rood, nog veel plezier en lekker wandelen , Knuffel Jan en Maria
  2. Ruud en Friedi:
    29 maart 2022
    Dit park heeft al een paar keer op de planning gestaan maar het is er nooit van gekomen. Als ik het zo zie moeten we er zeker eens naar toe! Het is leuk om jullie te volgen, veel "oude bekende" maar ook weer nieuwe plekjes.
  3. Carin:
    31 maart 2022
    Echt genieten zo iedere ochtend tijdens mijn ontbijt van jullie verhalen en prachtige foto’s! Wat hebben jullie toch een prachtige reis.