Dag 27 29032022 City of Rocks State Park alias een Hollandse dag…

29 maart 2022 - City of Rocks State Park, New Mexico, Verenigde Staten

Het was gisterenavond en vannacht weer aardedonker op de camping en zelfs geen huilende coyotes! We werden om 7:00 uur wakker en hebben op een relax tempo ontbeten. Vandaag een reisdag van ruim 300 km met wederom een Amerikaanse code geel met regen en zware windstoten van ruim 90 km/h! We zijn benieuwd! De dag begint in ieder geval met zon en wat blauwe lucht!

Het eerste deel bracht ons weer terug naar de Interstate 10 nabij Willcox maar voordat we de snelweg opdraaiden nog even boodschappen doen bij de Safeways. We hadden niet in de gaten dat de koffie bijna op was en wij zonder koffie dat is geen optie. Maar ja als je in de supermarkt bent dan doe je ook meteen impulsaankopen door lekkere dingen als Twixjes (voor de ouderen onder ons Raider) in te slaan. Kortom na een goed half uurtje draaiden we toch de Interstate 10 op in oostelijke richting. Hmmm de zon en blauwe lucht hebben plaats gemaakt voor donkere wolken en de wind is inderdaad behoorlijk toegenomen.

Gelukkig viel het eerste deel naar Lordsburg nog wel mee aangezien we wind mee hadden. Bij Lordsburg toch even van de snelweg of om ff kipnuggets te scoren met de Mac (1e keer deze vakantie en we hadden geen zich in zelfgemaakte lunch) en laten we voor de zekerheid ook maar even tanken. Het tanken ging goed en de tankdop sloot meteen goed. Voor de zekerheid wel ff vastgeplakt met ductape. We geven het motormanagement van onze camper geen gelegenheid om symbooltjes op het Dashboard te toveren. De mac smaakte ook heerlijk en we hebben ff de tijd genomen om te bellen met het thuisfront. Brrrrrr wat is het koud snel de camper in.

Hup snel onderweg voor het laatste deel van de etappe van vandaag. We rijden nog maar net op de snelweg en het komt met bakken de lucht uit. Zelfs hagel!! Na ruim 3 weken de eerste serieuze regenval tijdens onze vakantie. Harde wind, regen, hagel en dreigende wolkenluchten kortom een dagje Hollands weer.

Huhhhhh is het al 1 uur in de middag? Oh ja we zijn in New Mexico aangekomen en die hebben wel de tijd aangepast en Arizona niet. Hebben we gelukkig vanavond een uurtje extra daglicht.

Om half 4 waren we bij de camping maar niet dat we 10 km voor de camping toch even de camper still hadden gezet. De motormanagement van onze camper dacht oooh wacht maar even, jullie denken slim te zijn dan gooi ik er toch nog ff een symbooltje uit voor de waarschuwing voor harde wind en dat ondersteunende systemen uitgeschakeld zijn. Dit was al een bekend euvel en na 5 min opnieuw starten en alles is weer normaal.

We staan nu op onze campingplaats en het is koud en wordt nog kouder (vlak boven het vriespunt). We hebben wel een mooie plaatst bij de rotsen met een heel mooi uitzicht op het landschap en de mooie wolkenluchten. Vanavond een soepje en een broodje want we hebben geen zin om te koken. Een spelletje mens-erger-je-nieten zullen we vanavond wel gaan doen. De verwarming hebben we ook maar aangedaan!

Enne veel foto’s hebben we vandaag niet. Regen en Wind zien we in Nederland al genoeg ;-)

Overnachting: City of Rocks State Park plaats 9

Weer hele dag ongeveer 12 graden en vannacht tegen het vriespunt met lagere gevoelstemperaturen.

Km gereden: 321 km

1. Marijke Bongers-Meulepas:
    30 maart 2022
    Met zo'n dag er tussendoor denk je toch nog even aan ons mooie Nederlandse "kikkerland". Hier schijnt nu mooi het zonnetje, waar wij ook van genieten. Het is niet warm maar 6 Graden. Je maakt daar mooie foto's en reis iedere dag met jullie mee. Goede reis verder!
  2. Vivianne:
    31 maart 2022