Dag 20 22032022 Hello Fresh maar dan net effe anders…

22 maart 2022 - Lost Dutchman State Park, Verenigde Staten

Om maar eens met het avondeten te beginnen hebben we vanavond onze eigen Hello Fresh maaltijd gemaakt die we in Nederland ook zo lekker vinden. Dit is kipstukjes met panko gekruid, gemberrijst en gegrilde groente uit de oven.  We hebben de gemberrijst ook hier kunnen maken alleen in plaats van groentebouillon hebben we kippebouillon gebruikt. Er is hier in geen enkele winkel groentebouillonblokjes te vinden. Wel kip- en vleesbouillon maar groente vergeet het maar… De kip hebben we niet met panko maar met de Orange Chicken gekruid en de gegrilde groente zijn niet uit de oven maar op de BBQ gegrild. Ik moet zeggen het smaakte echt goed.

Nu we toch nog in de avond rituelen bezig zijn kunnen we ook zeggen dat ook de Amerikanen ouderwetse kaartavond houden, maar dan in de namiddag. Het zit namelijk zo. Bij het toiletgebouw (wat overigens netjes is onderhouden met grote douches) kan je van 4 tot 7 uur hout kopen voor het kampvuur. Daar moet natuurlijk wel iemand bij zitten, maar hier zitten er 7 Rangers en vrijwilligers bij elkaar die met een worstje en kaasje op tafel lekker zitten te kaarten. Wel grappig om te zien.

Ff terug naar de ochtend. Die begint met de gebruikelijke ochtendrituelen. 7 uur zijn we wakker en Angeliek staat dan direct op, waar Marco nog even blijft soezen. Snel aankleden en wassen want het is koud in de camper. Dit in tegenstelling tot buiten waar het in de zon al heerlijk is. Rustig aan eten we een broodje buiten en toch wel grappig dat je hier 22 maart al buiten kan ontbijten… Daarna hebben we de Safeway onveilig gemaakt. Daar hebben ze echt verse spullen ten over. Dus weer verse groente, brood, vis en vlees ingeslagen. De vriezer in de camper doet het goed. De prijzen hier in Arizona zijn ietsje goedkoper dan in Nederland, behalve de chips en frisdranken in kleine verpakking en uiteraard de stroopwafels haha…

Voor de middag hadden we op de planning staan om naar Canyon Lake te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Om 11.30 waren we bij Canyon Lake en we hadden van het Duitse stel gisteren al gehoord dat de boottocht met de radarboot wel leuk was. Dus wij dachten laten we dit ook maar doen. Echter alle tours waren al uitverkocht. Je kon namelijk van tevoren reserveren. Echter wij konden tot 5 minuten voor aanvang wachten of er nog mensen waren die niet kwamen opdagen. Dit was het geval en zo konden we toch mee. In ongeveer 1,5 uur vaar je door Canyon Lake en Tonto National Forest. Wij moeten zeggen dat dit een leuk tripje is als je in de buurt van Lost Dutchman SP bent (Oost kant van Phoenix, Apache Junction). Ook de weg ernaar toe is erg mooi en na even bij het meer te hebben gezeten zijn we teruggegaan naar de camping.

Uiteraard op de camping eerst Firewood ingeslagen en daarna in de zon zitten te genieten van het uitzicht. Op dit moment als we het verslag typen is de zon aan het ondergaan en zitten we bij een warm kampvuurtje.

Overnachting:            Lost Dutchman SP, plaats 40

Weer:                         ochtend 10 gr, middag 25 gr

Gereden:                    66 km

1. Gerrie:
    23 maart 2022
    Wat genieten jullie en wij van jullie verslagen. Ook hier erg mooi weer en wij hebben al twee keer geluncht buiten achter het huis.
    Nog veel plezier Jan en Gerrie
  2. Nicole:
    23 maart 2022
    Heerlijk meegenieten met jullie!
  3. Willem en Clasien:
    23 maart 2022
    Ach ach het houdt niet op. Jullie zijn pas drie weken weg en nu al zoveel moois gezien en er moet nog zoveel komen. Heerlijk!!
  4. Maria Meulepas:
    24 maart 2022
    Wat genieten jullie , hier ook erg mooi weer veel fietsen met Jan is goed voor zijn rug.De komende dagen maar rustig aan als het zo warm word lekker zwemmen en luieren.
  5. Vivianne:
    27 maart 2022