Dag 19 21032022 Lost Dutchman state park

21 maart 2022 - Lost Dutchman State Park, Verenigde Staten

Nou eerst nog even over gisterenavond. Er was gisterenavond een Ranger talk over Wildfires. Wij dachten laten we daar maar naar toe gaan want meestal is dit wel leuk. Het verhaal begon leuk over de geschiedenis van het blussen, maar na tis plaatjes over een Fire lookout (een huisje bovenop een berg), brandblusvliegtuigen was het na een uur wel mooi geweest. Zelfs Marco die toch alles wat vliegt interessant vindt, vind het wel mooi geweest.

Op de wandeling terug naar onze camper hebben we nog gezellig met een ander stel gekletst. Zij vinden Lost Dutchman State Park een van de mooiste State Parks die er zijn. Wij moeten toegeven dit State Park ligt erg mooi maar ook de plekken en faciliteiten zijn spik en span. Ruime plaatsen die netjes geasfalteerd zijn zodat de camper ook makkelijk te parkeren is. Oh ja….sommige Amerikanen verlichten ’s nachts hun auto aan de onderkant. We dachten eerst dat dat te maken had met het weren van slangen. Maar ook hier hebben ze last van muizen (marters) die de remkabels doorbijten!

Voor vandaag hadden we voorzien om een mooie wandeling naar de Superstition Mountains te doen. We hebben hiervoor de Treasure Loop trail uitgekozen. Die kon vrij gemakkelijk vanaf de camping worden gestart. Om 09.15 waren we op pad en we moeten zeggen het is een prachtige wandeling. De bomen en struiken zijn nog groen en er zijn veel stuiken en planten die in bloei staan. Na een pittige klim naar boven (uiteraard hadden we weer een steil pad genomen… iets met niet verder kijken dan je neus lang is) hebben we boven genoten van het uitzicht op de camping en omgeving van Apache Junction. We kwamen daar een Duits stel tegen wat al 50 keer op vakantie was geweest in Amerika. Ook zij reisden voor 3 maanden rond maar waren al bijna op het einde. Zij waren in januari al aangekomen en zijn op veel plekken gaan skiën. Zo kan je natuurlijk ook rondreizen.

Na de geslaagde wandeling wilden we vanmiddag nog even naar de Pief Paf Poef show in Goldfield Ghosttown gaan kijken. Goldfield is een oud goudzoekersdorpje wat is verlaten. Het was wel aardig om te zien alleen is er geen Gun fight door de week, maar alleen in het weekend. Na een lekker ijsje te hebben gegeten zijn we terug naar de camping gegaan. Lekker relaxen en genieten van het mooie weer en uitzicht.

Vanavond gaat de BBQ aan en eten we hamburgers met BBQ aardappelen als het gaat lukken. We kregen vandaag ook goed nieuws van Meike (ons nichtje). Die heeft een mooi punt behaald voor bedrijfseconomie. Heeft de bijles toch zin gehad. Wij zijn trots op je Meike en we hopen dat je dit jaar slaagt voor je eindexamen !

Overnachting    Lost Dutchman State Park, plaats 102

Weer                   ‘s nacht fris met 10-11 gr en overdag zonnetje en 22-23 graden

Km gereden       4

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. May en Corry Derks:
    22 maart 2022
    Hallo Marco en Angeliek.
    Al een poosje jullie verhalen niet meer gelezen maar vanochtend dacht ik nu ga ik er ff voor zitten. Altijd leuk om te lezen en te denken dat we het ook nog eens gaan doen! Groetjes
  2. Marga:
    22 maart 2022
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, lekker mee genieten op afstand. Wat is dat toch heerlijk die vrijheid.