Dag 18 20032022 De verplaatsing van West Phoenix naar Oost Phoenix

20 maart 2022 - Lost Dutchman State Park, Verenigde Staten

Vannacht hebben we goed geslapen ondanks dat de wind aantrok en we voor vandaag weer windwaarschuwingen zijn maar niet voor het gebied waar wij zitten.
Het bedje was vanochtend zo lekker warm dat we niet zochten om op te staan, maar dat hebben we toch maar gedaan. Alleen..... we hebben geen brood uitgehaald, dus dat komt uit de diepvries en in plaats van dat je een stroopwafel opwarmt op je bakkie koffie, hebben we dit voor nu maar gedaan met een stukje brood. Beetje dom van ons, want we hadden elektra op de camper en in de karige keukenuitrusting van de camper zit uiteraard wel een broodrooster !!

In plaats van de aluminium en titanium Falcons en Eagles van de Luke Airforce Days zijn we maar echte valken en adelaars wezen kijken bij een Wildlifepark dicht in de buurt van de camping. Dit Wildlife World Zoo Aquarium & Safari Park is best een leuke dierentuin. Je hebt een wat ouder gedeelte en een nieuw gedeelte maar het zag er allemaal wel netjes en schoon uit. We hebben vele dieren gezien en gehoord en mijn hemel wat zijn sommige vissen toch echt heeeeeeel lelijk. Verder zijn we het slangen gedeelte in geweest en alles lag netjes achter glas behalve de Boa Constrictor. Ik schrok me een hoedje en wist niet hoe snel ik (Angeliek) het gebouwtje uit moest komen. Het bleek zo te zijn dat deze Boa op een tak ligt te slapen en omdat hij goed gevoed wordt geen gevaar vormt en dus niet achter glas zat. Een foto heb ik maar niet genomen.

Al met al wat het een leuke en verzorgde dierentuin waar ook de grote dieren aanwezig waren behalve de olifanten. Die hebben we niet gezien . Wel panters, cheetah, tijgers en leeuwen. Blijft fascinerend die katachtigen. Eens kijken of ik Marco toch kan overhalen voor een poes als we thuis zijn.....

Later in de middag zijn we doorgereden via City Phoenix naar Lost Dutchman State Park. Het was vandaag al wel meer bewolkt en koeler maar dat we ook nog regen zouden krijgen hadden we niet verwacht. Wel dus. Het zijn de eerste regendruppels die we zien in 2,5 week tijd.  De camping in Lost Dutchman ligt geweldig tegen de Superstition mountains aan en het uitzicht is geweldig. We hebben een kleine wandeling gemaakt en na een heerlijke douche is het tijd om de verslagen van afgelopen dagen bij te werken en te genieten van de omgeving. Marco heeft vandaag gekookt. Pompoensoep met brood en toetje. Zo dadelijk gaan we nog naar de Ranger talk en daarna hopelijk weer een spelletje spelen. Morgen gaan we naar Godfield Ghost town wat tegenover de camping ligt.

Wij blijven genieten van de mooie en droge omgeving met Cactussen en met een rijke fantasie zie je daar nog wel iets anders in ....

Overnachting:  Lost Dutchman State park, plaats 102
Weer:                 vanochtend 16 gr opgestaan en vanmiddag 23 gr met bewolking
Km gereden:     120 kilometer