Dag 17 19032022 White Tank Regional park en omgeving

19 maart 2022 - White Tank Mountain Regional Park, Arizona, Verenigde Staten

Tja vandaag hadden we nog niets op het programma staan omdat we oorspronkelijk naar de Luke Airforce Days zouden gaan. Deze zouden 19 en 20 maart op Luke Airforce base in Phoenix zijn. Stiekem hadden we onze reis daarop wel een beetje rondom gepland. Helaas zijn deze Airforce Days een maand geleden gecancelled en een alternatief hadden we nog niet verzonnen.

Angeliek was vandaag ook niet in vorm. Helaas voelde ze zicht niet helemaal lekker, dus zijn we nadat we toch even naar o.a. Luke Airforce base waren gereden (waar er overigens weinig te zien was) lekker op de camping gebleven. We hebben een hele kleine wandeling gemaakt omdat er slangen op de paden zaten.  Angeliek vond het toch niet zo'n goed idee om dan een wandeling te maken. We zagen ook dat sommige mensen lampen onder de auto's nachts aanlaten ter voorkoming dat daar ongenode dieren gaan zitten.

Verder nog even bijgekletst met beide buren en onze vervolgstappen gedeeld. Zij gingen richten Tucson en gaan daar de Katchner Cavens bezoeken en daarna terug naar Washington. Wij gaan later in de week richting Tucson.

We hebben nog wat blokjes hout gescoord bij de Park Ranger en die wist ons te vertellen dat het een populair park is geworden in de afgelopen 10 jaar. 10 jaar geleden kon je hier nog gewoon naar toe en had je plek op de campground. Nu moet je echt 6 maanden van te voren reserveren anders is er geen plek...
De buren wisten ons ook te vertellen dat je met een normaal rijbewijs zo'n grote camper alias touringcar mag rijden ook als je 90+ bent. Nu er stond een paar hele grote campers met een hoog grijs gehalte. Je vraagt je echt af of dit een verstandige keuze is. Daarbij rijden ze ook nog behoorlijk hard op de weg. Je mag op sommige Interstates 75 miles (120 kilometer) en dan worden wij vaak ingehaald door een vrachtwagen of zo'n grote camper of Fifth wheel.

Overnachting:  White tank regional Park, Family Campground, plek 28.
Weer:                 vanochtend 17 gr opgestaan en vanmiddag 29 gr met zon/bewolking
Km gereden:     80 kilometer

1. Theresa:
    25 maart 2022
    Voor vliegtuigen spotten zit je nu op het verkeerde continent van 28 maart t/m 8 april vindt Frysian Flag weer plaats. Vliegbasis Leeuwarden geeft aan:
    Naast de Nederlandse luchtmacht (F16's & F35's) participeren onder andere ook de Duitse (EF-2000 Eurofighters), Franse (Mirages & Rafales), Amerikaanse (F16's), Canadese (F18's) en Italiaanse (EF-2000 Eurofighters & Tornados) luchtmacht (onder voorbehoud) in de oefening. Ook een apache zal van de partij zijn.
  2. Vivianne:
    27 maart 2022