Dag 16 18032022 Een lange reisdag naar Phoenix - White tank regional park

18 maart 2022 - White Tank Mountain Regional Park, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een lange reisdag voor de boeg om richting Phoenix te gaan. Het is een lange en eentonige weg over de interstate 10. Sommige delen zijn niet om te doen (kapot gereden asfalt) en sommige delen zijn prima omdat ze net zijn gerepareerd.  In het plaatsje Blythe hebben we een tussenstop gemaakt en zijn we ook even weer gaan shoppen bij de Albertsons.  Ze hebben daar goede verse producten maar ook heel veel wijn en sterke drank. Die wordt hier gewoon in de supermarkt verkocht. De fles Barcadi van 1,75 liter hebben we toch maar laten staan.

Verder zijn we nog zo dom geweest om in Californië te tanken net voordat we de grens met Arizona oversteken. In Californië betalen we 6,19 per gallon en 5 kilometer verweerder 4,69 per gallon. De volgende keer beter opletten ;-)....

Voor vannacht hebben we een plek gereserveerd in White Tank Regional Park. Dit is echt een mooi park, maar wel een park met veel oudjes. We hadden direct contact met onze buurtjes die uit de staat Washington kwamen en voorouders uit Nederland hadden. Dus een leuk gesprek ! Ze wisten ons ook te vertellen dat er veel mensen in de winter naar Phoenix gaan voor 4-6 maanden en dan in april terugkeren naar de noordelijke Amerikaanse staten.  We hebben hier overal 55+ communities en ook veel campings zijn 55+! Gelukkig is dit voor ons nog ver weg....

In de avond hebben we een kampvuurtje gemaakt en heerlijke steak met groentespiesen gegeten op de op hout gestookte kampvuur. De zonsondergang was mooi, maar om 9 uur is het volledig stil en hebben wij ook om 9.30 uur ons mandje opgezocht.

Overnachting:  White tank regional Park, Family Campground, plek 28.