4x is Scheepsrecht

14 november 2021 - Den Bosch, Nederland

Nadat we al 3x eerder onze Wereldreis hebben moeten uitstellen omdat er geen toegang tot de te bezoeken landen kon worden gekregen is er afgelopen week weer een nieuwe dimensie bijgekomen,
die ons reisschema weer overhoop haalde. Het begon met een mail van het consultaat op vrijdagavond een week geleden dat alle visum afspraken die gepland waren bij het consultaat voor toegang tot Amerika zijn geannuleerd vanwege de zeer beperkte personeelsbezetting (niet immigraties Visa). Zo ook onze afspraak voor het Visum. Wij hebben een B2 visum nodig omdat we langer dan 90 dagen wilde blijven in Amerika

We hebben dat weekend stevig zitten balen en op maandagmorgen zijn we begonnen met bellen om te kijken wat er aan de hand was en wat er mogelijk is. Ook expert ingeschakeld maar in de loop van de dag bleek dat het niet mogelijk is om voor onze geplande afreisdatum van 3 maart een Visum te krijgen voor toegang. De wachttijden voor een afspraak waren al opgelopen tot medio juli 2022.

Daarom hebben we afgelopen dagen besloten onze reis om te gooien en nu een kleine 3 maanden Amerika te doen en daarna 3 maanden Europa, waarbij de oorspronkelijke afreisdatum blijft staan.
Ook al omdat we voor de eerst 2,5 maanden in Amerika veel campings al hadden gereserveerd (is nodig omdat de mooie plekjes snel vol zijn).  In overleg met het reisbureau Travelhome is dit gelukt en hulde aan het reisbureau dat de handen vol heeft aan ons en toch elke keer weer erg behulpzaam is !

Het plan is nu 3 maanden zuid west Amerika en daarna 3 maanden Europa. Daarbij gaan we in Europa eerst naar het zuiden langs de Normandische kust (WO II monumenten bekijken) om vervolgens via Baskenland (Bilbao en San Sebastiaan) af te zakken naar Spanje waar we onder andere de plaatsen Sevilla, Granada, Valencia willen bekijken.  Via Zwitserland rijden we dan naar Duitsland. Daar willen we de romantische Strasse rijden en slot Neuschwanstein bezoeken om daarna in Kiel de boot te nemen naar Noorwegen. In Noorwegen willen de Noordkaap, Lofoten, Vesteralen, Senja uiteraard in het zuiden de Fjorden bezoeken.  Via Kristiansand nemen we de boot terug naar Eemshaven. Daarna zit onze reis erop.

Komende weken staan in het maken van het reisschema voor Europa en het verdiepen hoe het in Europa werkt met de camperplaatsen.
Ondanks dat we al behoorlijk aantal camperreizen hebben gemaakt, hebben we geen ervaring in Europa. Het komt nu snel dichterbij en over 3,5 maanden zijn we vertrokken.

Nu maar hopen dat meer obstakels ons bespaard blijven !

1. Carin:
    14 november 2021
    Balen dat het zo loopt. Maar wel een mooi alternatief bedacht.
  2. Brechje Lubse:
    14 november 2021
    Mooi alternatief… en in Europa kunnen we jullie tussentijds op komen zoeken 😉