Nog precies 2 maanden voor vertrek

3 januari 2022 - Den Bosch, Nederland

Vandaag opgestaan met het idee dat we vandaag over 2 maanden in het Vliegtuig zitten richting Amerika. Het blijft een gekke gedachte dat je straks er voor 6 maanden echt vrij hebt en kunnen dit ons nog niet helemaal voorstellen. Marco is nog volop bezig met werk en Angeliek is al langzaam aan het afbouwen met haar interim klussen en heeft tijd om de planning verder op orde te krijgen.

Voor wat betreft Amerika hebben we voor zover mogelijk de planning en reserveringen rond. Het is ons gelukt om op de gewilde plekjes campingplaatsen te kunnen reserveren. Enige wat niet is gelukt is Arches, maar we weten dat in Moab er ook andere mooie camping zijn.  We houden de site van de nationale parken goed in de gaten om te kijken of we nog time entry moeten reserveren om een park binnen te mogen. Dit is namelijk het geval al bij Arches en bij Red Rock National Recreation Area.  Ook de Luke air force days gaan zoals we kunnen zien door, dus Marco 2 dagen vliegtuigen en airshows kijken.

Zo goed we al Amerika hebben voorbereid zo weinig hebben we nog gedaan aan onze reis door Europa.
Naast dat we alleen in Normandie 1 camping hebben vastgelegd (vanwege herdenking operatie D day op 6 juni) hebben we alleen de boottocht van Kristiansand naar Eemshaven vastgelegd.
Globaal staat de route wel vast maar (Frankrijk - Spanje - Duitsland - Noorwegen) maar de invulling zijn we nog aan het maken. Hopelijk kunnen we daar deze week (Angeliek heeft nog vakantie) een goede stap mee maken. We zijn ook erg benieuwd hoe het is om op de Europese wegen met de camper te rijden. We hebben al redelijk wat camperreizen gemaakt, maar alleen buiten Europa.

Verder hopen we dat de inreisrestricties naar Amerika vanwege Corona niet verder worden verscherpt.
Over de terugreis van Amerika naar Nederland maken we ons minder zorgen omdat we pas eind mei terug komen en we dan hopen dat het ergste achter de rug is (ook vanwege het betere weer)

De geplande route voor Amerika

1. Gerrie:
    3 januari 2022
    Veel plezier verder met het voorbereiden. Maar veel campings in Europa hoef he niet te reserveren. Er zijn heel veel camperplaatsen waar je vaak zo kunt staan.
  2. Yvonne van den Berg:
    4 januari 2022
    Mooie route maar leg niet teveel vast (reserveren) omdat je niet weet of je op sommige plaatsen iets langer wil blijven. Probeer zo min mogelijk op campings te staan alleen als je moet voor de was of te dumpen. Met de app van Campendium kun je instellen op free camping en daar zie je ook de dumpstations op. Je moet het leren en vertrouwen op jezelf. In Amerika is het vrijstaan veel veiliger als in Europa. En als je ziet dat er veel uitgeleefde caravans of campers staan ( op veel plaatsen in Californië) rij dan door. Je hebt een generator aan boord gebruik die dan ook als je stroom nodig hebt. Je kunt op veel plaatsen vrij staan niet alleen bij de Walmart maar ook Home depo, Ikea, Lowe. Als je aankomt bij die winkels ga dan zo ver mogelijk achterin staan en als de winkel sluit kun je de camper vooraan in de spotlight gaan staan, Daar houdt de security alles in de gaten dus ook jouw camper. Het tweede voordeel is gratis internet van de winkel. Zoals ik al zei je moet dit leren en niet bang zijn. Ook bij veel kerken mag je op de parkeerplaats staan. Wel eerst gaan vragen. Wij hebben 14 jaar iedere keer 6 maanden door Amerika getoerd en kwamen hooguit 1 keer per week op een camping om de was te doen en de camper schoon te maken. https://youtu.be/WKcGVPNyRxw BLM wil zeggen dat het recreatie gebied is waar je gratis mag kamperen. https://youtu.be/YtqQ4s2tWUY https://youtu.be/7BdvIpLaMSo
    https://youtu.be/uiWD01YF--4 https://youtu.be/HMVHUmjuVVM https://youtu.be/2nqUhVj4_LM Dit zijn een paar voorbeelden hoe wij stonden soms met vrienden maar dikwijls alleen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes Yvonne en Silvester
  3. Mari & Dickie:
    9 januari 2022
    Hebben jullie reisschema bekeken en het ziet er prima uit. Zijn jaloers op jullie. Zelf al 15 reizen door de USA en Canada achter de rug (inclusief Alaska). Hiervan 3x met camper en 12x met auto en hotels. De laatste reis is van 2017. Daarna i.v.m. omstandigheden en Corona niet meer geweest. Planning is nu begin 2023. We gaan jullie zeker dagelijks volgen en wensen jullie ontzettend veel plezier toe. Maak veel foto's!