Nog 4,5 maand tot de Start en precies geteld 137 dagen !

17 oktober 2021 - Den Bosch, Nederland

Afgelopen week zijn we druk geweest met een aantal dingetjes voor onze reis.

Ten eerste kwam mij moeder met de vraag of we al hadden nagedacht over de kleding. Hmmmm we hebben wellicht nog een aantal korte broeken en shirtjes nodig. Dus hop naar de stad en kijken of we nog korte broeken zijn voor Marco. Helaas liggen deze niet meer in de winkel (wat gek toch :-)).  Dan maar kijken of ze nog op internet te zijn bestellen. Gelukkig hebben we van zijn favoriete korte broeken merk en nog een paar kunnen bestellen. Dus dat is "afgevinkt". De shirtjes halen we tzt wel in Amerika.

Daarnaast ook de vliegreis definitief bevestigd met Travelhome. Gelukkig is de complete reis  definitief en ook kan daar een "vinkje" bij. We zijn goed geholpen door Travelhome die voor (vanwege) Corona al alles 3x hebben moeten verzetten. Daarbij kwam er afgelopen week het bericht dat vanaf 8 november voor Nederlanders open gaat. Yoehoe !

Verder zijn we druk doende geweest met de planning en met name met het reserveren van een aantal plekjes in State Parks/ State Beaches tussen San Diego en Los Angeles. We hadden al gezien dat er bijvoorbeeld voor San Elijo State Beach een beetje Yosemite achtige toestanden zijn met betrekking tot het reserveren voor een camper plaats. Dit betekent dat je stipt op tijd 6 maanden vooraf en ditmaal om 17.00 uur klaar moet zitten achter de PC om de beoogde plek te reserveren. Ben je 10 seconden te laat dan zijn alle plekken bezet.
Dus zo hebben we gisteren ook om stipt 17.00 uur klaar gezeten en is het ons gelukt om een plekje te reserveren.  De komende periode zullen nog wel meer van dit soort momentjes volgen.  Overigens zijn deze plekken in de state Parks nog redelijk betaalbaar. Private campgrounds zijn echt duur in de kuststreek van Californie.
Dat is wel een verschil met bijvoorbeeld campgrounds in New Mexico of Arizona waar je tussen de $10 en $ 20 dollar een prima plekje hebt.

Verder hebben we een stekje alvast vastgelegd  voor Custer State Park (juni 2022). We hadden daar op de Blue Bell campground het laatste beschikbare plekje kunnen reserveren op onze gewenste datum. Eigenlijk wel gek dat je zo ver van te voren hierover moet nadenken. Echter door de camperreizen van de afgelopen jaren weten we dat dit erbij hoort. Het boondocken laten we aan ons voorbij gaan (alleen als " fall back"  als het niet anders kan).

1. Brechje Lubse:
    17 oktober 2021
    😂gelukkig is er niets te koop in Amerika
  2. Petra Glorie:
    17 oktober 2021
    Verstandig het nu al reserveren. Geeft je zoveel meer tijd tijdens de vakantie. En weet je dat je op de leuke plekken terecht kunt.
  3. Femke Meulepas:
    17 oktober 2021
    Leuk om zo te volgen! Bizar dat je echt zo snel moet zijn om een plekje te kunnen bemachtigen….
  4. Marijke Nieuwenhuis:
    17 oktober 2021
    Heel veel succes met plannen. Ben je wel verzekerd van een plaatsje.
  5. Maria Meulepas:
    14 november 2021
    Ja best wel sneu maar een mooi alternatief gevonden , en de laatste 3 maanden wat korter bij huis 🏠