Welkom op ons reisblog Wereldreis 2022 Amerika met de Camper !

10 oktober 2021 - Den Bosch, Nederland

Eindelijk begint het er echt op te lijken dat onze langgekoesterde wens echt in vervulling gaat om 6 maanden te gaan reizen !

Medio 2019 zijn we begonnen met de plannen en na 2x uitstel vanwege Corona, lijkt het er nu echt op dat we op 3 maart 2022 echt gaan vertrekken voor onze 6 maanden Camperreis door Amerika.
Onze oorspronkelijke plannen om Australie - Tasmanie - Nieuw Zeeland - Cook - Amerika hebben we laten varen omdat het te onzeker is, of deze landen allemaal in 2022 open zullen gaan voor toeristen.
We zeggen tegen elkaar dat we vast nog wel een roadtrip naar Australie in het verschiet ligt en Nieuw Zeeland hebben we als eens 6 weken gedaan, maar zouden er nog graag een keertje terug gaan.

De basis route staat zo ongeveer wel vast. We willen heel graag het echte Zuid Westen van Amerika doen, Colorado, Yellowstone maar ook zeker de grote meren (Lake Michigan - Lake Superior) en niet teveel plaatsen die we al eerder hebben gedaan. Wel hebben we een aantal favoriete plekjes hebben die in de planning zijn opgenomen zoals Mount Rainier, Yellowstone, de mammoet bomen aan de westkust en wil Marco heel vraag de Thunderbirds zien (Amerikaans stuntteam van de luchtmacht). Daarvoor gaan we, als het goed is, op 19 en 20 maart naar de Luke Days Air and Space Expo – Luke AFB in Phoenix.

Inmiddels is de camper gereserveerd, vliegreis in behandeling en hotels waar nodig geboekt. De verzekeringen zijn afgesloten en we hebben een oppas voor ons huis !
Medio januari hebben we nog ons visum gesprek bij de ambassade van Amerika maar we verwachten geen grote problemen.

Nu dat allemaal is geregeld zijn we volop aan de slag een uitgebreide planning te maken, de benodigde campings te reserveren.
Sommige campings zitten al vol (we willen graag op mooie plekjes in de national parks en state parks staan). De eerste reservering dateert als van mei 2021.  Alles is nog annuleerbaar mocht er toch een kink in de kabel komen.