Dag 40 20231002 Great Sand Dunes

2 oktober 2023 - Great Sand Dunes National Park, Colorado, Verenigde Staten

We hebben vannacht lekker geslapen en gelukkig viel het met de wind mee. Marco was al vroeg op en kwam om 7 uur ook mij het bed uit halen om naar de zonsopgang te gaan kijken. Er was niet eens tijd voor koffie en een broodje. Binnen 5 minuten waren we op pad en ik moet zeggen de opkomst was mooi. Bewolking, zon en wind dat maakt het een mooi schouwspel.

We hebben tot de zon op de duinen scheen staan kijken en omdat we midden in de duinen ook goed 5G! Bereik hebben, hebben we ook maar even met het thuisfront gefacetimed. Oma zat lekker met Maartje voor de TV en Opa zat met Sarah frans te leren. We hoorden ook dat het mooi weer is in Nederland. Ons mam had het over 26 graden, maar wat eten ze dan……. Boerenkool !! Nou echt iets om bij deze temperatuur te eten. Het had hier in de Sand Dunes niet misstaan want hier gaat het vannacht afkoelen tot zo’n 2 graden. Gelukkig hebben we een dubbel dekbed.

Eenmaal terug in de camper hebben we rustig ontbeten en na het ontbijt zijn we naar de parking area gereden om van daaruit naar de duinen te wandelen. Pffff wat een eind voordat je eerst bij de duinen bent en het waaide hard. Je wordt vanzelf gezandstraald, maar gelukkig hadden we onze jacks aan met capouchon en brillen op. Het was een indrukwekkend schouwspel de duinen en het zand. Echter we hebben besloten om maar niet helemaal naar de top te lopen maar lekker terug te keren naar de camper en het Visitor Center te bezoeken. Ook omdat er dreigende luchten waren en onweer op komst is.

In het Visitor Center werd ook geadviseerd om niet meer in de duinen te lopen vanwege het onweer en bliksem. Blijft toch bijzonder om te zien dat mensen dit advies in de wind slaan en toch naar de toppen lopen en de bliksemwaarschuwing van de Park Rangers negeren.  We hebben het van een afstandje zitten te bekijken.

We hadden besloten om in de middag lekker bij de camper te blijven. We zaten rustig in de camper toen we bezoek kregen. Peter en Monique die we via onze reisblog kennen kwamen op bezoek. We wisten dat we vandaag allebei ergens bij de Great Sand Dunes zouden zijn. Harstikke leuk en uiteraard hebben we verhalen uitgewisseld. Peter en Monique hebben nog meer van Amerika gezien dan wij.  En op zijn goed Brabants met een kop koffie en een cakeje/muffin. Echt leuk!.

Waarschijnlijk gaan we ze komende dagen nog wel een keertje tegenkomen. Wij gaan morgen via de Royal Gorge op weg naar Colorado Springs en dat doen Peter en Monique ook.

Helaas is het na 4 uur niet meer echt droog geweest en zijn er ook onweersbuien. Dus worstje van de filepit wordt het hem niet. Dan maar uit de koekenpan, lekker met een gebakken uitje en een hotdog broodje. Haha daar had Marco zin in (en nog ff gescoord bij de campingwinkeltje!). Nu we dit verslag typen regent het nog steeds. We moeten we zeggen dat er een goed oogje in de zeil wordt gehouden. De Park Rangers rijden steeds rond. Dat is ook om te kijken dat de tentkampeerder alles stevig hebben staan omdat naast de regen het ook flink waait.

Weet niet of er vanavond nog een spelletje in zit, ikke (Angeliek) duik lekker vroeg onder de wol. Haha zachtjes (nou ja zachtjes?) tikt de regen op het camperraam….

Camping: Pinon Flats Campground, Plek 37 met filepit

Weer:       8-16 graden, in de ochtend met een zonnetje in de namiddag met flinke regen en onweersbuien

Km gereden: 6 (haha)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. May en Corry Derks:
    3 oktober 2023
    Wat een prachtige belevenissen allemaal!
  2. Marianne:
    3 oktober 2023
    Prachtig is het daar hè! Wij stonden vorig jaar op plekje 32! Veel plezier nog en nogmaals bedankt voor jullie handige schema
  3. Cees Heystek:
    3 oktober 2023
    Prachtig en herkenbaar dus genieten maar ook met capuchon op!