Dag 39 20231001 Durango - Great Sand Dunes NP

1 oktober 2023 - Great Sand Dunes National Park and Preserve, Verenigde Staten

We hebben elkaar zoals verwacht heerlijk wakker gehouden met snurken -:). Maar ja zeer de moeite waard!! Vanmorgen nog wel ff wakker worden dus maar met een bak koffie en een zonnetje gaat dat best wel snel!!! Toooooeeeeetttt…..Oooh ja snel een fotootje maken van de stoomtrein die rijdt van Durango naar Silverton en weer terug en die komt tegen 8:30 uur langs onze camping!! Wij hebben daar vorig jaar ook in gezeten. In een open wagon en het was toen best nog wel koud!!
Daarna zijn we aangereden. We hebben toch nog wel een tochtje voor de boeg van zo’n 300 km en het waait stevig!

In Pagosa Springs hebben we ff een koffiestop gedaan en hebben bij een plaatselijke bakker (Pagosa Springs Bakery, hoe toepasselijk-:)) ff een cappuccino met een stukje taart gegeten en uiteraard voor vanavond ook een lekkere lemon pie gescoord. Oohhh ja heel grappig, om in Pagosa over te steken hebben ze vlaggetjes bij de zebrapaden om de automobilisten te attenderen om te stoppen!! Zou in Nederland helaas ondenkbaar zijn! De vlaggetjes worden gejat of in de fik gestoken!!! Toch mooi om te zien dat het hier gewoon kan!!

Hup weer in de camper voor de laatste 100 mijl van vandaag. Met harde wind was het vandaag wel ff werken!! Ook nog rekening houden met ongeduldige Amerikanen die op de meest rare momenten gaan inhalen waardoor je af en toe flink in de ankers moet om erger te voorkomen. Gelukkig allemaal goed afgelopen dat we tegen 15:30 uur de duinen zagen! Nog ff een bezoekje aan het Visitor Center voor een stempeltje en plaatjes voor het paspoortboek en daarna door naar de camping.

De camping ligt mooi beschut in het bos zodat we bijna geen last hebben van de wind. Ook dit is weer een hele mooie camping en ook weer compleet volgeboekt. Vanavond nog ff gekeken naar de zonsondergang en morgen lekker wandelen naar en in de duinen!!

camping: Pinon Flats Campground plek 79 met alleen een firepit en dumpstation

Weer: 8-18 graden half bewolkt en harde wind

km gereden: 302 km

1. Dickie van Wijk:
    5 oktober 2023
    Zo vinden wij de 4-way stop fantastisch, echter ondenkbaar in Nederland.
  2. Marco en Angeliek Heres:
    5 oktober 2023
    Dat klopt ! Het is altijd weer even wennen maar het werkt wel en Amerika en over het algemeen laten je als camper netjes je ding doen . Dat is in Nederland wel anders !