Dag 41 20231003 Great Sand Dunes NP - Cheyenne Mountain SP

3 oktober 2023 - Cheyenne Mountain State Park, Colorado, Verenigde Staten

Het ging gisterenavond nog lang door met onweren en regenen en vanmorgen was het nog steeds nevelig. Helaas dus ook niet zo’n mooie zonsopkomst als gisteren. Vandaag een lange reisdag dat we daarom ook tegen 8:30 uur zijn aangereden.

Het eerste deel was een saai stuk weg die door de laaghangende bewolking en de besneeuwde bergtoppen het wel weer mysterieus maakte. Daarna zijn we via de mooie US-50, die mooi kronkelt net als de naast gelegen Arkansas riviertje, naar onze eerste stop gereden. Deze was bij Royal Gorge Bridge en Park! Daar ligt een mooie hangbrug over een Canyon maar om die te zien en overheen te lopen moet je 30 dollar pp aftikken. We hebben het wel gedaan maar achteraf krijg je daar geen waar voor je geld. Wordt in onze ogen een beetje teveel commercieel uitgebuit!! Ik zou dit niet aanraden!! We kwamen daar nog wel Peter en Monique tegen wat het wel weer leuk maakte. Na een gezamenlijke lunch zijn we beiden op eigen gelegenheid naar de omgeving van Colorado Springs gereden!

De weg naar onze camping werd plotseling afgesloten (vermoedelijk door een ongeval) dat we om moesten rijden via de I-25. Daar was het ook druk en het zijn toch zo weer behoorlijk extra kilometers. Zijn geen omleidingsroutes zoals in Nederland!!! Tegen 16:30 uur zette Angeliek de camper op onze plek. Mooi op de heuvel en schitterend aangeharkt en voorzien van Full Hook Up. Mooi uitzicht op Colorado Springs. Dus hup de firepit aan en weer een heerlijke BBQ. Aangezien we nu ook alle voorzieningen hebben, hebben we ook heerlijk gedoucht in onze camper!! Heerlijk!!

De wind is wat aangetrokken, daarom zitten we nu lekker in onze camper. Oh ja we zitten hier in een militair Centrum. In de Cheyene Mountain bevindt zich Norad. Dat is een militaire organisatie die het luchtruim van Amerika en Canada controleert. Er schijnt een bunkercomplex met allerlei gangenstelsel aanwezig te zijn. Ik ben benieuwd wat we de komende dagen ervan te zien krijgen! Vooralsnog is het een gewone mooie en ruim opgezette camping.
Onze luikjes vallen bijna dicht!! Tot morgen

camping: Cheyene Mountain State Park Gobbler Grove Campground plek 17 FHU

Weer: 2-19 graden eerst bewolkt en daarna zon

km gereden: 381 km

1. Monique:
    4 oktober 2023
    Hoi Angeliek en Marco. Het was gezellig vanmiddag. Geniet van de rest van jullie vakantie.