Dag 43 20231005 Colorado Springs olympisch museum

5 oktober 2023 - Cheyenne Mountain State Park, Colorado, Verenigde Staten

We worden steeds luier en we staan ook later op hahaha. We zitten nu echt in de relax-stand. Het is vandaag zoals gewoonlijk mooi weer en waar we gisteren zeiden dat we waarschijnlijk niet meer buiten konden ontbijten worden we verrast door toch een lekker temperatuurtje in de zon. Hup alles lekker na buiten met een koffie en een gekookt eitje. Kortom weer een heerlijke start van de dag.

Vandaag willen we het Amerikaans olympisch museum bezoeken maar die gaat pas om 12 uur open. We hebben on-line tickets gekocht voor 12:30 uur, dus we kunnen relaxed aan doen. Tegen 10:30 uur zijn we toch maar gaan rijden om de camper alvast bij het museum neer te zetten en dan nog ff naar de binnenstad te lopen. Zo gezegd zo gedaan!! We hebben de camper neergezet bij de grote parkeerplaats bij het museum. Hmmmm betaald parkeren!! en voor een RV geld wel een ander tarief!! Wel een mooie parkeerplaats met uitzicht op het museum. Het museum is in 2020 geopend en ze hebben het gebied er omheen mooi opgeknapt. Een geslaagd staaltje van goede herinrichting van een oud gedeelte van de stad.

We weten nu ook waarom het museum pas om 12 uur open ging! Op de trappen van het museum waren een groot aantal schoolkinderen die een studieochtend hadden bij het museum. Leuk om te zien hoe gedisciplineerd de kinderen de opdrachten uitvoerden. Aan de overkant was er een leuk restaurantje waar we eerst cappuccino hebben gedronken en daarna ook maar een pizza zonder kaas gegeten hebben. Top tentje met razendsnel WiFi hahaha, ja ook wij kunnen niet zonder WiFi!!!
We zijn dus blijven plakken en niet meer naar de stad gelopen,
Vlak voor half 1 zijn we het museum binnen gegaan. Het is een mooi museum met 3 verdiepingen! Uiteraard echt Amerikaans!! maar ook wel weer mooi om te zien hoe ze hun spotters eren! Er wordt zelfs geen onderscheid gemaakt in olympiërs en paralympisch!! Mooi om te zien. Het meest indrukwekkend waren wel de kandelaars waarmee de Olympische vlam wordt gedragen. De gehele collectie vanaf 1936 is aanwezig! Een van de weinige volledige collectie!! Kortom een geslaagd bezoek!!!

Aangezien het warm was geworden en mooi weer, zijn we teruggereden naar de camping om nog ff te genieten van het mooie weer, een biertje en uiteraard de firepit met BBQ. Voordat we het weten zitten we weer in het miezerige herfstweer in Nederland!

Morgen rijden we naar onze laatste camping  die wat dichterbij ligt in Denver. Het vooruitzicht dat we koffers moeten inpakken komt helaas ook dichterbij!

camping: Cheyenne Mountain State Park Swift Puma Campground plek 43 FHU

weer: 8-19 graden en volop zon

km gereden: 27 km

1. Monique:
    6 oktober 2023
    Ineens vliegen die laatste dagen voorbij. Jammer altijd. Nog een paar dagen extra genieten van het heerlijke weer en de vrije tijd. Goede reis naar de volgende plek.
  2. Carin:
    Wat een prachtig museum!
    En kijk onze pyromaan Marco blij kijken met zijn hout voor de firepit 😅. Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen!
  3. Marga:
    6 oktober 2023
    Toch een lekkere dag en relaxed, wat gaat de tijd snel, nog genieten van de laatste dagen.
  4. Maria Meulepas:
    6 oktober 2023
    Nog effe genieten van de laatste mooie vakantie dagen,😍
  5. Johan en Sabine:
    6 oktober 2023
    Gelukkig is het hier verre van miezerig. Geniet nog even!
  6. May en Corry Derks:
    6 oktober 2023
    Ow jee alweer de laatste vakantiedagen! Nog ff genieten van alle moois!