Dag 38 20230930 Wat een mooie dag ! Ouray - Durango via de Million dollar Highway

30 september 2023 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

De wekker ging vroeg vanochtend want vandaag willen we de Million Dollar highway rijden van Ouray naar Durango en in de middag wordt er hardere wind en regen voorspeld. Hup dus wij vroeg het bed uit. Nouja 7 uur dan.  We kijken naar buiten en zien wat kleine wolkjes maar voor de rest mooi weer. Jaja en als het snel moet dan gaat dat zeker. We waren vroeg op weg en zeker niet de enige. Het is zaterdag en wij denken dat vele locals er vandaag nog op uit trekken. Voor zondag wordt er erg hardere wind voorspeld en is er ook een red flag warning, maar dat is voor latere zorg ;-).

Omdat we gisteren tijdens ons voorproefje al zijn gestopt bij Beer Creek falls rijden we deze vandaag voorbij. Onze eerste echte stop (haha we moeten wel vaker stoppen om snellere auto's voorrang te verlenen) is bij Crystal Lake en wauw !! wat is het daar mooi. Het meertje ligt er nog als een spiegel bij en de bomen zijn aan het verkleuren. Veel mooier kan je je het bijna niet voorstellen. En we waren niet de enigen. Wij maken foto's met onze telefoon en hebben een camera bij maar zijn zeker geen professionals. Aan de oever van het meertje stond een batterij fotografen opgesteld en we hoorden ook dat we op het juiste tijdstip er waren.  Wij beamen dat. Wat een hele mooie omgeving met zoveel kleuren en dan ook nog de weerspiegeling in het water ! Een van de hoogtepunten van de vakantie!

Na deze hele mooie stop zijn we doorgereden naar Red Mountain Pass. Dat is een van de drie passen die je over moet om in Durango uit te komen. We doen het rustig aan en genieten van al het moois. De weg is zeker aan te raden en als je rustig rijdt is de weg prima te doen. Van noord naar zuid rij je relatief veel langs de bergwand en dus heb je wat minder te maken met steile hellingen naast de weg zonder vangrails. De weg ligt er prima bij en zelf grote bussen en trucks rijden op deze weg.

We hebben nog een korte stop gedaan in Silverton maar om een of ander manier is dit niet onze favoriete plek. We zijn daarom doorgereden naar de Molas Pass en hebben voordat we de afdeling naar Durango inzetten nog genoten van de hoge pieken van de San Juan Mountains met alle verkleurde bomen.

Eenmaal in Durango hebben we de camping opgezocht waar we vorig jaar ook stonden. Dit is United Campground en prima voor een nachtje of evt 2. De trolley naar Durango stopt voor de deur en brengt je naar het centrum van Durango . Dat kost je 1 dollar per persoon enkele reis!! Hup in de Trolley naar Derailed Pour House op naar de cocktails!! Hmmm we waren nog iets te vroeg dus de portholes (cocktails) zijn nog niet gereed. De Moijito's bij onze stamtafel (exact dezelfde tafel als vorig jaar) smaakte echter ook meer dan voortreffelijk met de flatbread. Echter aangezien we toch kwamen voor de portholes hebben we maar gereserveerd voor het avondeten (hahahaha). We hebben maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog even door Downtown Durango te wandelen. Echt een leuk stadje en we kwamen nog ff aan de praat met waarschijnlijk de eigenaar van een fietsenwinkel! Hij had verschillende fietsen en wielshirts in zijn zaak hangen. Veelal van sporters die uit Durango komen. De wielershirts van Sepp Kuss had hij al en hoopt volgende maand ook zijn rode leiderstrui van de Vuelta te krijgen hahaha. Daarna nog ff bij een workout wedstrijd bij de plaatselijke fitnesscentrum wezen kijken. Amerikanen doen ook overal aan mee om zich maar te kunnen onderscheiden!!

Ooooh het is bijna 5 uur....hup naar de cocktails!!! Ze stonden ons al bijna op te wachten -:). Dezelfde serveerster kwam met de inhoud van de diverse portholes bij ons aan tafel. We hebben heerlijke cocktails gedronken en ook de hapjes waren voortreffelijk. Kortom een geweldige dag! Oh ja die slimpies uit Washington hebben ook nog voorkomen dat er een Shutdown komt. Morgen gaan we dan ook met veel plezier naar de Great Sand Dunes NP. Maar eerst nog ff lekker snurken en de mooie belevenissen van vandaag herbeleven!!! -:)

camping: United Campground plek 88-89 FHU

Weer: bewolkt en zon en aan het einde vd middag wat lichte regen en onweer, 7-23 graden

Km gereden: 141 km

1. Monique:
    1 oktober 2023
    Hallo, deze dag gaan wij morgen overdoen 😉. Ik begrijp dat jullie morgen weer uit durango vertrekken. Veel plezier bij de Sand Dunes.
  2. Marco en Angeliek Heres:
    1 oktober 2023
    Ja wij vertrekken zondag naar de sand dunes. Waar we 2 nachten blijven op de camping . Hebben durango een dagje ingekort zodat we een dagje extra hebben in Colorado Springs !
  3. Ingrid:
    1 oktober 2023
    Wat ziet dat er schitterend uit zeg! Het lijkt wel gefotoshopt maar het is toch echt. 👍🏼
    En de cocktails lieten zich ook vast weer smaken. 🤣
    Wanneer kunnen wij een lekkere cocktail uit jullie mooie fles verwachten? 😉🤭
  4. Carin:
    1 oktober 2023
    De foto’s zijn weer prachtig! Echt genieten.
    Na al die foto’s van cocktails en de vele uren (overdrijven maakt duidelijk 😂) kijken naar de porthole op jullie kookeiland ben ik wel toe aan een volgende stap: een lekkere cocktail proeven uit die porthole 😂🍸
  5. Marga:
    1 oktober 2023
    Prachtige foto’s en die kleuren in deze tijd zijn zo mooi. Een geluk dat de shutdown niet doorgaat, wij hebben dit gehad in 2013, begon de dag toen wij aankwamen en werd opgeheven toen wij vertrokken, en dat was balen.
  6. Cees Heystek:
    1 oktober 2023
    Bekend prachtig gebied om te verblijven dus genieten maar!
  7. Marijke Bongers-Meulepas:
    1 oktober 2023
    Weer prachtige natuur foto's. Met vakantie is het prima toeven en genieten. Proost op dat lekker drankje?
  8. Willem en Clasien:
    1 oktober 2023
    Alleen het lezen en die foto's van die lekkere cocktails doen me het water in de mond uitbreken laat staan als je ze echt proeft, jammie jammie. En die foto's dan, wat zullen jullie thuis veel naar die foto's gaan kijken.
  9. Pauline:
    2 oktober 2023
    Wat een prachtige dag. Om nooit te vergeten.
  10. Ingrid:
    3 oktober 2023
    @Carin: ik zie een porthole cocktail avond aankomen… 🤭🤣. Wat jij?