Dag 33 20230925 Aspen (Maroon Bells)

25 september 2023 - Aspen, Colorado, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker om 6:05 uur! Het begon buiten al een beetje te schemeren. We gaan vandaag nl wandelen bij Maroon Bells. Je zou dan denken waarom dan zo vroeg opstaan? Dat heeft te maken dat er bijna geen fatsoenlijke parkeerplaatsen zijn voor campers in Aspen. Daarnaast promoten ze het gebruik van OV mbt het verminderen van de impact op het klimaat. Helaas ligt onze camping aan de andere kant van de P&R bij Buttermilk ( ja leuke naam hè). Om 7:15 uur hebben we onze camper geparkeerd en zijn gratis met de bus, eerst naar het busstation bij Ruby Park gereden en daarna de bus naar Aspen highlands genomen. Super geregeld moeten we zeggen en ook modern en luxe ingericht.

Vanaf Aspen highlands kan je dan met de bus naar Maroon Bells. Dit zijn tickets die je van te voren moet reserveren . Er rijden maar een beperkt aantal bussen en voor auto’s en campers is er eigenlijk geen plek bij de Maroon Bells . Dit doen ze al sinds 1977 om er voor te zorgen dat het niet wordt overlopen en de fragiele natuur in stand te houden. Wij vinden dit een goede oplossing en daarvoor is het ook niet druk bij de Maroon Bells. Zoiets zouden ze eigenlijk ook moeten doen met Lake Louise en Moraine Lake in Canada . Dan krijg je niet van die chaotische toestanden en drukte .

Betekent wel dat je moet plannen. Voor ons is dat geen probleem want dat doen we toch als we op Road trip gaan, ook om te voorkomen dat je overdag nog op zoek moet naar een slaapplek. De camping waar we nu staan is helemaal volgeboekt tot dat hij aanstaande zondag dicht gaat. Dat snappen we wel. Camping ligt mooi tussen de espen die mooi verkleuren.

Maar nu ff terug waar het vandaag over begon. De weg naar de Maroon Bells was al geweldig met mooie vergezichten en bij het eindpunt zag je de zon al zo mooi glinsteren op de goudgele bladeren. Op de achtergrond de mooie bergen maar het is wel een beetje heiig! Er hangt een brandlucht dat er ergens in de buurt jammergenoeg toch nog bosbranden zijn. Eigenlijk geeft dit ook wel weer een mysterieuze aanblik.
Nadat we eerst bij Maroon Lake zijn wezen kijken hebben we besloten om naar Crator Lake te wandelen. Het is een wandelingetje van 3 km one way maar we moeten dan wel 210m de hoogte in en veel rotsblokken. Kortom op onze eigen tempo zijn we naar het meertje gewandeld. Het is nu erg droog dat er niet zoveel water aanwezig was. In het voorjaar is het meertje voller aangezien die dan gevuld wordt met het gletsjerwater van de omringende bergen.

Zo rond 13:30 uur waren we terug bij Maroon Lake dat we de shuttlebus weer terug hebben genomen naar onze opstapplaats bij Aspen Highlands Ski Resorts. Oohhh heerlijk warm in het zonnetje hebben we bij het Alehouse een heerlijke visburger en Chicken Wings gegeten. Hoezo eind september koud!!! Het is hier volop zomer.

De busritten terug gingen ook als een tierelier dat we binnen no-time weer op onze camping staan. We hebben zojuist heerlijk gedoucht in de camper en vanavond een snelle hap denk ik. We gaan niet meer koken!

Het zou zo maar kunnen dat we er vroeg in liggen met de belevenissen en hoogtemeters in de benen. Of Angeliek moet nog zin hebben in Qwixx hahahaha

camping: Difficult Campground plek 15 met firepit

weer: 4-24 graden en volop zon