Dag 32 20230924 Frisco - Aspen

24 september 2023 - Aspen, Colorado, Verenigde Staten

Poe, wat was het koud vannacht. Bij het visitor center gaven ze nog aan dat het boven 0zou blijven. Maar niet dus ! Ikke (Angeliek) heb vannacht maar sokken en een shirtje aan getrokken. Ik werd gewoon niet warm. Toen we vanochtend wakker werden gaf de weer app aan dat het -4 was. Dus eerst ff de kachel goed aan en daarna opstaan.

We hebben het rustig aan gedaan en met onze Amerikaanse buurtjes telefoon nummers uitgewisseld . Het zijn echt leuke mensen die we hebben ontmoet. Verder hebben we besloten om niet de Independence pass te gaan rijden ( ook op advies van Amerikanen zelf) maar de Interstate 70 te nemen en dan kom je ook door Glenwood canyon heen. Dat schijnt ook mooi te zijn.

we moeten toegeven de glenwood canyon is erg mooi en ook wel indrukwekkend hoe ze door de kloof al in de jaren 70 een snelweg hebben aangelegd. We hebben heerlijk met een bakkie koffie naar de Colorado River zitten kijken alwaar ze aan het raften waren.

Na deze stop zijn we doorgereden naar Aspen en direct naar de campground . Ff kijken welke plek we hebben . We staan in een national forest en de kleuren van de bomen zijn erg mooi. Net zoals gisteren geen zin in zelf lunch maken , dus zijn we weer richting Aspen gereden. Het was even zoeken naar een parkeerplaats voor de rv maar eenmaal gevonden waren we zo in het centrum.

wij beide hadden een mooier centrum verwacht . Het dorp staat toch bekend als Een luxe ski-oord . Je geld kan je er zeker wel kwijt want de dure winkels zoals Prada, Gucci etc zijn er zeker maar het is geen sfeervol centrum. Wij vonden Frisco knusser en gezelliger . Wel een heerlijke lunch gegeten . Haha ook de prijzen zijn in de luxe oord mogen er wel wezen . Zelfs de supermarkt is een stuk duurder !

Nadat we even door het stadje zijn gelopen zijn we terug gegaan naar de camping . We hebben menig potje quixx gespeeld maar Ik wil het niet hebben over de stand 🙈🙈🙈.

Vanavond duiken we vroeg het bed in. Morgen gaan we de Maroon Bells bezoeken en moeten we vroeg opstaan. Overigens is dit ook wel lekker want ook hier koelt het af tot bij het vriespunt .

Camping : Difficult campground , geen voorzieningen, wel Firepit

weer: -4 tot 22 graden met allen maar blauwe lucht

KM gereden : 235

1. May en Corry Derks:
    25 september 2023
    Lekker touren door Amerika 🚐
  2. Monique:
    25 september 2023
    Nou misschien slaan we Aspen dan maar over. Ik zag dat wij (als jullie route nog hetzelfde is) op dezelfde dagen als wij in Durango en Sand Dunes zijn. Dus misschien lopen we elkaar wel tegen het lijf 😉. Fijne dag morgen.
  3. Marco en Angeliek Heres:
    26 september 2023
    Dat zou wel grappig zijn . Aspen is niet zoveel aan. Maar de maroon bells wel. Als je daar naar toe kan zeker doen . Ze werken ook met een stand-by line zagen we . Wij hadden kaartjes gereserveerd !
  4. Jolanda de Bruin:
    26 september 2023
    Wij stonden ook op Difficult Campground in 2012, blijf t een bijzondere naam vinden. 😊 Maroon Bells ook gedaan, erg mooi, zeker in de herfst. Letterlijk Aspen. Heel erg leuk om jullie verslagen te lezen.