Dag 21 20230913 Yellowstone NP - Sheridan

13 september 2023 - Sheridan, Wyoming, Verenigde Staten

Hmmm met een beetje weemoed opgestaan omdat we vandaag helaas Yellowstone NP moeten verlaten. Het blijft een bijzonder mooi park, keer op keer. Vandaag rijden we eerst naar Cody om boodschappen te doen en onze social media bij de lokale Albertsson bij te werken hahaha.

Nadat we weer alle water met inhoud geloosd hebben en nieuw vers water hebben bijgevuld, zijn we zo tegen 8:30 uur vertrokken. Het duurt nog een goed uurtje voordat we Yellowstone uit zijn dat we hopelijk nog wat wildlife kunnen spotten. We moeten immers Sylvan Pass (2600m) nog over dus wie weet. We hebben na een paar bizons en een verdwaalde cyote geen beren kunnen spotten. Ter hoogte van de Sylvan Pass was er wel wat reuring dat we vermoeden dat er een beer gespot was maar we konden niet zo snel onze camper parkeren. Ongetwijfeld een goede reden om weer een keertje terug te gaan -:)

Zo rond 11 uur parkeerde wij onze camper bij de Albertsson in Cody. Hamsteren!!!!
We zijn lekker een uurtje los gegaan en als beloning hebben we mcnuggets zitten eten bij de plaatselijke Mac. Hmmmm ook maar ff kijken wat het weer doet want in de verte zijn al wat donkere wolken zichtbaar. Onze camping bij Sibley Lake ligt vanavond op een dikke 8000 foot (2700m). De weersverwachting is niet zo best 80% kans op onweersbuien waarbij sneeuw niet is uitgesloten bij de nachttemperatuur onder 0!! Sorry maar half september ben ik (Marco) nog niet toe aan sneeuw!!

Als noodoplossing de KOA bij Sheridan gereserveerd aan de overkant van Bighorn National Forrest! 30 miles verder rijden op onze huidige route via Highway 14. Wel een mooi uitzicht op de oude rotsen in Bighorn, dat we de weg op ons gemakkie hebben gereden. Veel harder kunnen we trouwens toch niet met al die haarspeldbochten.
In het eerste deel scheen nog lekker het zonnetje dat we nog even zijn gestopt bij de Shell Falls. Ook hier weinig mensen dat op deze en andere locaties ook bijna alles dicht is. Daarna kwam de regen gestaag naar beneden!

Angeliek wilde ook weer eens een keertje rijden en werd op haar wenken bediend. Lekkere hellingen van 9% en scherpe haarspeldbochten. Om in totaal ruim 6000 foot af te dalen. Petje af hoe ze dat heeft gedaan met de camper!!! super!!! Meteen geslaagd voor rijbewijs C zou ik zeggen!!!

Tegen 17 uur waren we op onze KOA camping. Prima camping om te overnachten. Veel groen en vriendelijk personeel. Ze hebben WiFi dus dat zullen jullie ook al gemerkt hebben! We hopen dat het weer morgen iets beter is want hier ook wat regen maar gelukkig nog wel warm hahaha

camping KOA Sheridan plek 126 met water en elektra

weer: 5-22 graden veelal bewolkt met regen en af en toe wat zon

km gereden: 381 km

1. Carin:
    14 september 2023
    Ik ben het met je eens Marco, sneeuw half september is niks. Dat heb ik ook met 30 graden in september 🥵.
  2. Elsje:
    14 september 2023
    Bedankt voor weer een leuk verslag. Sheridan is een leuk stadje. Tip 1: Wij hebben echt heerlijk gegeten bij het Rib and Chop house.
    Tip 2: Ik weet niet of jullie de Bighorn mountains nog overgaan maar aan de andere kant, richting Lovell, ligt Bighorn canyon national recreation. Een echt prachtig gebied met de op 2 na grootste canyon waar je een boottocht kunt maken. We waren daar vorig jaar de enige 2 passagiers en de enige boot in de canyon. Een geweldige belevenis.