Dag 20 20230912 Yellowstone NP Lamar Valley

12 september 2023 - Canyon Village, Verenigde Staten

Aangezien we toch gewend zijn aan vroeg opstaan gaan we hiermee verder. 6:30 uur wekker hup verwarming aan. Het is weer behoorlijk afgekoeld. Bekske koffie en hup weer onderweg. Op naar Lamar Valley!! We hopen een beer te spotten alhoewel de kans klein is aangezien ze in deze tijd van het jaar al de bergen in trekken.

Woow het is wel mooi onderweg met de opkomende zon!! Binnen no-time waren we bij Tower junction op weg naar Lamar Valley. Ze zijn druk bezig om de hellingen en wegen te repareren die vorig jaar zijn beschadigd tijdens de overstromingen. Er worden vertragingen van meer dan 30 min verwacht. Heeee we hebben de tijd en al snel komen de eerste reetjes in beeld en daarna de Bizons. Wooww ze lopen gewoon door het verkeer heen zelfs de jonkies!  We kunnen ze mooi aanschouwen tijdens het wachten in de file voor de stoplichten. Er is vanwege werkzaamheden 1 rijstrook afgesloten en we moeten ook grotendeels over gravel rijden. Ik zou gezien het seizoen de weg gewoon hebben afgesloten!! Het is zo niet fijn werken, niet veilig en ook niet fijn om te rijden. Ik denk dat we het in Nederland qua wegwerkzaamheden nog niet zo gek doen.

Maar ja als ik Nederland 30 minuten moet wachten met uitzicht op Bizons zou ik het ook helemaal prima vinden. Even verderop hebben we onze camper achter een andere camper geparkeerd. Ze kwamen uit Oregon en waren goed voorbereid. Grote verrrekijkers en walkietalkie om met de andere natuurspotters te communiceren. Iets verderop 20 man bovenop een heuvel om wolven de spotten. Helaas geen succes. Ik weet nog wel een plekje in Nederland hahaha. Wel veel bizons gezien en een verdwaalde Coyote. Helaas geen beren en wolven!

Tegen de middag zijn we weer naar onze camping gereden en zijn we nog bij de watervallen van Yellowstone wezen kijken. Een mooi uitzicht bij Artist Point. Blijft een plaatje!! Een geweldig park en echt een aanrader wie er nog niet is geweest!!

Na wederom een heerlijk douche hebben we heerlijk zelfgemaakte kip-spies  gemaakt met rijst  heerlijk. Ook ff kennis gemaakt met onze Israëlische buurtjes. Ze zijn met hun hele gezin voor 5 weken ook met een RV in Amerika. Leuke mensen die de komende weken naar de beroemde parken in het zuiden gaan.

We zitten nu nog naar ons vuurtje te kijken die bijna uitgaat!!! Helaas verlaten we morgen Yellowstone en gaan we richting Custer SP en de stenen presidenten!

camping: Canyon Village campground plek I-186

Weer: grotendeels zonnig 1-21 graden

km gereden: 134 km

1. Marijke Bongers-Meulepas:
    13 september 2023
    Weer zo'n mooie natuur foto's Goede reis verder. Groetjes en tot de volgende mail!
  2. Liesbeth:
    13 september 2023
    Yellowstone is voor mij het park waar ik altijd naar terug wil. Maar Custer moet ook prachtig zijn, ben benieuwd! Ik lees graag hoe dat jullie bevalt...