Dag 22 20230914 Sheridan - Devils Tower nm

14 september 2023 - Devils Tower National Monument, Verenigde Staten

Aangezien we gisteren wat extra kilometers hebben gemaakt kunnen we vandaag wat later opstaan. Nou dat later opstaan is niet gelukt maar we hebben wel ff de tijd genomen om heerlijk te douchen en ook nog ff een wasje te doen! en uiteraard de WiFi misbruikt-:)

Tegen half 10 reden we de camping af en voor de zekerheid hebben we onze camper nog even volgetankt. Dus uiteindelijk tegen 10 uur draaide Angeliek de I-90 op, op weg  naar Devils Tower onze eindbestemming vandaag. De I-90 ligt er goed bij en voor je het weet leg je toch al snel wat miles af. Het blijft toch een raar gezicht om een volgepakte fietser op de vluchtstrook van een snelweg te zien fietsen!! In Amerika trouwens niet heel ongewoon.
Na ruim 2 uur kwamen we aan bij het plaatsje Gilette waar we ff bij de Starbucks een bekske koffie en lunch hebben gescoord.
Het laatste uurtje ging ook zo voorbij dat we tegen 14 uur bij Devils Tower waren. Hier best wel druk dat we meteen maar ff naar de camping zijn gereden. De Belle Fource River Campground is namelijk First come and First service. Gelukkig was de camping nog niet helemaal vol dat we een mooi plekkie met uitzicht op de Duivel hebben gevonden. We werden al opgewacht door de campinghost, zodat de registratie ook zo gepiept was.
Het is echt een hele leuke camping en we denken een tweede Winnie de Poeh camping gevonden te hebben. Het zusje van Capital Reef maar dan zonder fruitbomen, taartjes en ijs-:). Aangezien het bovenop de berg nog steeds druk is hebben we eerst ff genoten van het uitzicht.

Tegen kwart over drie konden we onze nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en zijn we naar de top gereden. Met een stoplicht proberen ze het verkeer bovenop te reguleren. Doen ze wel slim. Tijdens het wachten kwam de Ranger aangereden om het stoplicht uit te schakelen. Heee er zijn blijkbaar nu genoeg parkeerplaatsen. Inderdaad we hebben een mooie parkeerplaats bemachtigd. Nadat we nog ff een stempeltje hebben gescoord voor onze NP Paspoort zijn we begonnen met de wandeling. Ook hier genoeg bergbeklimmers die deze duivelse toren willen temmen. Ook deze puist trekt diverse pluimage aan. Beetje hetzelfde ritueel als Uluru in Australië. We zijn dan ook benieuwd hoe hij kleurt in de ochtend!

Aan het einde vd middag zijn we teruggegaan naar onze camping voor een biertje, kipspiezen en een knapperig haardvuurtje. Heel vervelend op deze fantastische camping met super uitzicht. Kortom weer een topdagje!

camping: Belle Fource River Campground plek B17 zonder voorzieningen

Weer 8-22 graden eerst bewolkt en daarna grotendeels zonnig

Km gereden: 280 km

1. Monique:
    15 september 2023
    Kun je met de auto Devils Tower op? Leuk verslag, alsof ik er zelf bij ben. Nog een dikke week en dan mogen wij ook weer. Fijne dag.
  2. Marco en Angeliek Heres:
    15 september 2023
    Dag Monique , je kan met de auto devils tower op , zelfs met de rv !
  3. Wendy Brusse:
    15 september 2023
    Leuke verslagen en foto's Marco en Angeliek! Wist niet dat je met de auto op de tower kunt komen, weer wat bij geleerd 😉
  4. Marga:
    15 september 2023
    Weer heerlijk onder het genot van een bakkie jullie verslagen weer gelezen. Wat een heerlijke trip en weer een mooie plaats op de camping. Dat is toch wel genieten hoor.
  5. Monique:
    15 september 2023
    Hoi Marco en Angelique. Dat heb ik nooit geweten. Wij reden hier gewoon voorbij als in ‘van een afstand kun je de rots ook zien’. Reden om weer eens die kant op te gaan. 😜 Maar nu eerst Colorado en Utah. Veel plezier vandaag!