Dag 19 20230911 Yellowstone national park

11 september 2023 - Canyon Village, Verenigde Staten

Jaja jullie hebben we eventjes moeten wachten op een verslag maar dan krijg je er ook 2! We zitten nu in de oost kant van Yellowstone en ook hier nauwelijks bereik. Heel af en toe in de ochtend haha.

Deze dag zijn we vroeg opgestaan omdat we graag bij Mammoth hot Springs bij het upper terrace wilden parkeren en de vorige keer dat we hier waren hadden we pech en dat overkomt ons geen tweede keer. Dus hup om 7.15 uur op pad.

Het weer is fantastisch ! Strak blauwe luchten met mist boven de geysers en rivieren. Het heeft iets mysterieus. We boffen tot nu toe met het weer. We hebben eigenlijk alleen echt regen gehad op de doorreisdagen van Oregon naar Grand Teton. Daarna is het heel mooi weer geworden en worden we in de ochtend wakker vaak met blauwe luchten. In de middag komen er dan een paar kleine wolkjes en in de avond klaart het weer helemaal op !

Maar nu ff terug naar vandaag. Na een klein uurtje rijden kwamen we aan bij Mammoth hot Springs en we hadden zo ongeveer de gehele parkeerplaats voor ons alleen 😜😜! Als eerste zijn we naar de Canary spring gelopen . Dit travertine terras blijft er mooi om te zien. Daarna hebben we nog een stukje van het upper terrace gelopen en op een bankje ons ontbijt gegeten . Heerlijk zo !

Daarna op naar Mammoth zelf want we moesten tanken en bij dit Visitor Center hebben ze WiFi! Zo ongeveer de enige plek in het park. We hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt om de verslagen en foto’s te uploaden.

Oja en in onze 5e echte camper reis door Amerika hebben we het paspoort book gekocht !

Daarna staan alle national parken, sites beschreven en kan je in visitor centers in de nationale parken stempels halen. Haha dat wordt nog vaak terug om stempels te verzamelen 😁😁! Je kan er ook stamps in plakken en we hebben de zegels van 2022 en 2023 gekocht en erin geplakt . Angeliek is helemaal happy !

Verder hebben we echt ff rustig mammoth bekeken en uiteraard bij het benzinestation Heineken bier gekocht, want we zijn niet echt supermarkten in Yellowstone . Alleen wat kleine winkeltjes met wat boodschappen, die dan wel erg aan de prijs , dus dat proberen we te vermijden.

Wij hadden wel verwacht dat er in het bezoekerscentrum nog wel iets te zien was van de flood van vorig jaar , maar helaas niet . Wat je wel ziet is dat de wegen in het park echt prima zijn en daar waar we zaken zijn verwoest vorig jaar dat met een hoge snelheid opnieuw wordt opgebouwd. Best mooi om te zien hoe snel de Amerikanen dit herstellen. Daar zouden ze in Nederland met al dat gepolder en regels nog wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen !

Na het bezoek aan Mammoth zijn we rustig doorgereden naar Canyon Village heerlijk genietend van het uitzicht en overstekende coyote en pronghorns !  In canyon village is het druk en ook deze camping is vol ! Ondanks dat het toch buiten het hoogseizoen is, merk je dat de campings altijd vol zijn . Aan de ene kant ook niet heel gek omdat de campings Yellowstone lake al gesloten zijn .

Eenmaal op de camping zijn we gaan douchen . Douchen in de camper gaat prima. Maar voor haren wassen is een echte douche wel fijn . In de avond de Firepit aan maar dit keer geen bbq , want we hebben het vlees te laat uitgehaald en is nog bevroren.  Dus de avond maat bestond uit soep met chips 😂😂. Morgen gaan we vroeg opstaan om naar de Lamar Valley te gaan. De wekker gaat om 6.30 uur. We willen wel met licht rijden !

Camping : canyon campground

Plaats: oost kant Yellowstone

Site: A30 geen voorzieningen wel dumpstation , douches en wasmachines .

Weer: zonnig 22 graden , snachts 1 graad brrrr

Km gereden: 115 km

1. May en Corry Derks:
    13 september 2023
    Wat een apart landschap zeg!
  2. Marijke Bongers-Meulepas:
    13 september 2023
    Dit lijkt net op Pamukkale in Turkije (de kalkterrassen!) Mooi om te zien.
  3. Gea Bosch:
    14 september 2023
    Prachtig!!! We volgen jullie morgen die kant op.
  4. Willem en Clasien:
    18 september 2023
    Ja Marijke dat was ook het eerste wat ik dacht.