Dag 18 20230910 Yellowstone National Park

10 september 2023 - Madison Campground, Wyoming, Verenigde Staten

Omdat het gisteren zo druk was bij de Midway Geyser Basin hadden we maar bedacht om vandaag vroeg op pad te gaan. Omdat we de laatste dagen steeds later wakker worden hebben we de wekker gezet om 06.45 uur en dat op zondag ;-). Plan de campagne is eerst naar de Basin te rijden en daar dan te ontbijten. Zo gezegd zo gedaan en zo waren we een kwartiertje later al op pad.

Het is ongeveer 20-25 minuten rijden en het was zo vroeg in de ochtend nog heel mooi. Boven de rivieren en geysers hing nog mist waar de zon zo af en toe al doorheen kwam. Heel mooi om te zien en uiteraard hadden we een plek bij de Midway Geyser Basin van waar je naar de overlook over de Grand Prismatic Spring kan kijken. Dit is een hele mooie spring met vele kleuren en de grootste in Yellowstone.

Als toegift stond er recht voor de parkeerplaats van de campers nog een mannelijke Bizon gras te eten. Dat is wel een mooie toegift onder het ontbijtje. En daarna ons eerste doel voor vandaag een korte wandeling naar de Overlook. Wat is dat een mooi punt en heb je een goed uitzicht over Midway Geyser Basin. Echt een geniet momentje met uiteraard een selfie. We hebben denk ik wel een half uur staan genieten van het uitzicht.

Daarna op naar de echte parkeerplaats van de Midway Basin om van beneden af te Prismatic Spring te bekijken. Mijn hemeltje was is het daar druk maar voor de RV is gelukkig nog wel plek. Het blijft een van de mooiere plekjes van Yellowstone.

Onze laatste stop voor vandaag is Norris Geyser Basin. Op weg daarna toe liep er ergens in een weide een kudde bizons. Op zich zie je die hier wel meer dus bij besloten om door te rijden. De andere kant op hadden ze andere gedachte. Daar stond wel een file van ruim 3 kilometer zagen wij.  Ook in Norris konden wij onze RV prima parkeren en na een rondje wandelen door het Basin vonden wij het wel mooi geweest voor vandaag.

Zo rond 14.00 waren we terug op de camping en hebben we heerlijk gerelaxed en een douche genomen in de camper en ff een tukje gedaan. Echt een zondag middagje, waar we op de camping bij ons camper ook nog werden verrast door 5 elks die rond liepen! Voor vanavond staan staan er braadworstjes met ui en brood op het programma. Uiteraard vanaf de BBQ !

Camping: Madison Campground

Site: C090

Weer:   Zonnig met een wolkje 21 graden

Km gereden: 88

1. Monique:
    11 september 2023
    Hallo! Ik had jullie dagelijkse berichtjes al gemist, maar ook bedacht dat er geen internet zou zijn. Nou bij mij staat Yellowstone ook op 1. Wat is het daar toch mooi. Jammer wel dat het er ook steeds wordt. Mooie plaatjes. Fijne dag vandaag.
  2. Ingrid:
    11 september 2023
    Ik had jullie verhalen al gemist. 🤣
    Maar wat een prachtige foto’s weer. Ik snap wel dat jullie daar graag naartoe gaan.
  3. Willem en Clasien:
    11 september 2023
    Geweldig landschap. Door jullie mooie foto's kunnen we lekker meegenieten..
  4. Wendy Brusse:
    11 september 2023
    Ik had jullie verslagen al gemist haha maar ziet er geweldig uit allemaal!
  5. Marieke:
    12 september 2023
    wat een prachtige reis maken jullie toch ! En wat heerlijk genieten voor jullie, zo saampjes in de camper!
  6. May en Corry Derks:
    12 september 2023