Dag 17 20230909 Yellowstone NP

9 september 2023 - Madison Campground, Wyoming, Verenigde Staten

De dag begon vroeg. Rond 7 uur waren we wakker en hebben we het plan gemaakt om eerst maar naar Upper Geyser Basin te rijden waar uiteraard Old Faithfull te zien is. Dit is een Geyser die betrouwbaar spuit (tussen de 90-140 min). Haha de toegang tot Old Faithfull lijkt wel de toegang tot een pretpark. 2 banen het park in en een mega grote parkeerplaats. Omdat we vroeg waren konden we prima parkeren. Daarna hebben we eerst even rustig naar Old Faithfull zitten kijken en naar een Bison die daar rond liep.

Na de uitbarsting van de Geyser hebben we eerst rustig een boterhammetje gepakt en een verlaat ontbijtje gedaan. Inmiddels is de temperatuur ook al weer aangenaam zodat we weer in de t-shirt kunnen rond lopen.

In het Visitor Center kun je bekijken op welke tijden ongeveer de andere Geysers die ze monitoren tot uitbarsting komen. Angeliek is zo slim geweest om een foto te maken zodat we weten waar we moeten zijn. Haha dan moet je wel goed de klok lezen Angeliek. Bij Castle Geyser hebben we zo’n 3 kwartier zitten wachten omdat deze om 11.30 uur zou uitbarsten. Jaja Angeliek om 11.30 uur in de avond !! Hahaha terwijl we op afstand die andere twee Geysers tot uitbarsting zagen komen. Zo op een afstandje is het ook nog wel indrukwekkend hoor. Daarna zijn we rustig teruggelopen naar de parkeerplaats.

Aangezien we gisteren onze laatste coronabiertjes aan onze buurtjes hadden gegeven als dank voor het lenen van de bijl moesten we op zoek naar bier. Helaas in geen enkele General Store Corona te vinden dat we bij het pompstation maar een 3/4 liter blik Heineken!! hebben gescoord. Ook prima!

Op naar de andere Geyserplekken. Jeetje wat is het druk!! Tja ook wel logisch zaterdag en heel mooi weer dat trekt wel naar het pretpark! Bij de Black Sand Geyser Basin konden we het wel vergeten maar bij Biscuit Basin hadden we een mooi plekje. Met goede aanwijzingen van Angeliek lekker strak in het vak geparkeerd! Ook hier mooie Geysers en Mud pools. Bij de Midway Geyser Basin was dit weer kansloos! Parking vol en over een kilometer lengte aan beide zijde van de weg auto’s en campers geparkeerd. We keken elkaar aan: “Dat doen we morgenvroeg nog wel ff”

Lekker doorgereden naar onze camping. Nog ff wat fikkiespul in gekocht en we kunnen weer gaan hobbyen. Echte een goede taakverdeling hebben wij vanavond. Marco zorgt voor het vuur en Angeliek zorgt het eten. Dat wordt vanavond gebakken aardappeltjes met zalm en gemixte groente van de BBQ !Het was een heerlijk met het biertje van Heineken erbij.  ’S Avond hebben we nog lekker bij de fire pit gezeten en rond 21.30 uur zijn we naar binnen gegaan. In Nederland zou je al lang hebben binnen gezeten maar hier is het fijn om bij de fire pit aan te zitten. Tegen kou kan je je kleden !

Camping: Madison Campground, geen voorzieningen behalve dampstation. Gelegen bij de west Entrance van Yellowstone

Plek C090

Weer: Zonnig 21-22 graden

Km gereden: 67

1. Maria Meulepas:
    11 september 2023
    O zo mooi die geisers en de kleuren leuk hoor. beetje heimwee.Blijf het wonderlijk vinden 🥱
  2. Carin:
    11 september 2023
    Wat mooi die geisers met die kleuren.
    Prachtige foto’s weer.