Dag 16 20230908 Grand Teton - Yellowstone National Park

8 september 2023 - Grant Village Campground, Wyoming, Verenigde Staten

We waren een paar dagen offline ! In Yellowstone geen bereik behalve nu in Mammoth Hot Springs

Ja vandaag gaan we naar het park waar we de reis ook een beetje omheen hebben gepland. We wilden heel graag terug naar een van onze favoriete parken Yellowstone. Niet dat de andere parken niet interessant zijn, maar Yellowstone met haar Geysers en Bizons en beren is staat toch wel in onze top 3.

Omdat we niet heel ver hoefden te reizen hebben we uitgeslapen. We staan op 8 uur op :-), maar treuzelen zo met eten en een beetje opruimen dat het 9.30 uur voordat we de camping in Grand Teton af rijden. We hebben een paar schitterende dagen gehad en leuke Ranger talks. Ook hebben we leuke mensen leren kennen uit San Diego. Het echtpaar was met name gefascineerd door feit dat dat een groot deel van ons land onder zeeniveau ligt en waren erg benieuwd hoe dat was en hoe Nederland denkt om te gaan met het stijgende zee water.

Overigens merken  we dat we op hoogte zitten. Overdag is het mooi korte broeken en t-shirt weer maar zo snel de zon onder gaat kan de lange broek en jasje aan en dan dicht bij het kampvuur kruipen. Dat vinden wij ook zo leuk van het kamperen in Amerika.

Maar goed de reis van vandaag gaat eerst een 10 km verder haha. We zijn gestopt bij Willow Flats om nog een paar mooie foto’s van het Jackson Lake te maken met op de achtergrond Mt Teton en Mt Moran. Heee wat zien we daar ? We zien een Nederlands kenteken en uiteraard staat dat gelijk aan een kort praatje. Het was een leuk gezin met 3 kleine kinderen die 3 maanden vanuit Halifax naar de Rocky Mountains in Canada zijn gereisd en nu 3 maanden door Amerika. Blijft altijd leuk om even ideeën uit te wisselen.

Na een korte babbel en fotootjes zijn we doorgereden naar Colter Bay. Daar was het druk en en aangezien we ook niet zoveel zin hadden een een stevige wandelen (de beentje moeten nog ff bijkomen van de dag van te voren haha) zijn we maar snel doorgereden naar Yellowstone.

Onze camping ligt aan de zuid kant in Grant Village en van daaruit is het 4 kilometer naar de West Thumb Geyser Basin. Dus hup daar zijn we naar toe gereden en hebben heerlijk eerst geluncht en hebben daarna de wandeling door het Geyser Basin gemaakt en ook nog geluisterd naar de Ranger talk. Was best interessant om te horen dat West Thumb het eerst ontdekte deel is van Yellowstone wat beschreven is door een Expeditie. Uiteraard had Marco nog een vraag. Er is een mooie helder blauwe pool maar die heet Black Pool. Beetje vreemde naam. Nou dat zit zo. Ergens in de jaren 90 (ben het jaartal kwijt) was de pool koeler en waren er zwarte bacteriën en was het water zon 37 graden. Echter er is een ontploffing geweest waardoor het water werd verhit en nu is de temperatuur zon 189 Fahrenheit en hoe warmer het water hoe meer helder blauw water de geyser pool heeft.

Na dit bezoekje zijn we naar de camping gereden en hebben ons na een heerlijke douche in een stoeltje in de zon gezet. Daar zijn we blijven zitten en in de avond hebben we gezellig met Canadese buurtje bijgekletst. Het was al pikkedonker en veel sterren toen we naar binnen gingen en zijn gaan slapen. Bij het kampvuurtje was het heerlijk maar in de camper KOUD!. Hup snel onder de dekens en slapen maar.

Helaas was het een beetje onrustig op de camping omdat er nog vele mensen laat aan kwamen (onze buren om 1 uur nachts !), maar goed en kijken terug op een hele mooie dagen en de weersvoorspellingen beloven veel goeds voor de komende dagen !

Camping: Grant Village Campground, geen voorzieningen, wel douches (1 per nacht inclusief) en dumpstation.

Plek: A38

Weer: volop zon en 20-21 graden. Nachts 2 graden.

Km Gereden: 88

1. Cees Heystek:
    11 september 2023
    Prachtig en heel herkenbaar . Zou zo weer terugwillen. Geniet ze nog ook ben j de mamoth hot springs
  2. Marga:
    12 september 2023
    Zo weer even ingehaald de laatste 3 dg onder het genot van een bakkie, heerlijk om jullie avonturen te lezen. Mooie foto’s weer.