Dag 11 20230903 Unity Lake - Bruneau Dunes State park

3 september 2023 - Bruneau Dunes State Park, Idaho, Verenigde Staten

Eerst nog ff terug naar gisterenavond. Alvorens we naar bed toe konden moesten we ons deur nog dicht zien te krijgen. Wij horen jullie al denk dat is toch geen probleem. Het probleem was ook niet het slot maar het feit dat de hor even open moest en aan de buitenkant van de camper wel honderden van de hele kleine vliegjes voor de hor zaten…Je raadt het al. Hoe goed en snel we ook waren in een mum van tijd zaten er binnen in de camper …  Eerst dus maar een vliegen vangen en morgenvroeg maar de vangst opruimen.

Daarna zij we heerlijk gaan slapen. Het koelt lekker af snachts en dus niet te warm. Vanochtend werden we om 6.45 uur wakker en zagen een flash flood warning en regenbuien aankomen. We hebben ons geen moment bedacht en zijn snel vertrokken. We wilden graag voordat de ergste regenbuien kwamen in ieder geval de bergen uit zijn en dat is gelukt.

Toen we arriveerde in Ontario (stadje in Oregon) regende het al flink. Er zit niets anders op dan maar gewoon rustig door te rijden. In Boise hadden we een stopje gepland bij Eagle Eye State park voor een lunch en zwemmen. We hadden gelezen dat je daar aan een strandje prima kon zwemmen. Alleen moet het dan wel lekker weer zijn en dat was het niet. We hadden wel een regendansje kunnen doen.

Toch hebben we een korte wandeling gemaakt in het park en ff gefacetimed met thuis. Ff vragen hoe Effe noar Geffe was. Volgens ons mam was het erg leuk en hele mooie ff naar Geffe! Alles wat ons mam had gemaakt of gekocht was op, inclusief 40 woestenbroodjes, 2 krentenmik, gewone broodjes en de appeltaart. Bezoek kan niet te kort zijn gekomen inclusief de kids en kleinkids waarvan wij vermoeden dat daar een groot deel van de worstenbroodjes daar door de mondjes zijn gegaan. Maar goed als het maar gezellig is, is het voor ons mam en pap allang goed !

Ons laatste stuk was over interstate 84 op weg naar Bruneau Dunes. Eenmaal aangekomen een verrassend leuk klein State park met alleen locals. We kan hier zandduinen beklimmen van 124 meter hoog. Wij hebben het gehouden kijken en genoten van het uitzicht met de firepit aan . Uiteraard ook gebbq met zelfgemaakte kipspiezen met orange chicken saus .

Inmiddels is trouwen de klok een uur vooruit gegaan en is het tijdverschil met Nederland nog 8 uur. Wij blijven vanavond nog genieten van het uitzicht en brandden ons laatste houtblokken op. Morgen zeker nieuwe halen !

camping: Bruneau Dunes State park, site B92, water en elektra

weer: 15 graden en veel regen . Later in de middag opklaringen en zon 21-22 graden ( normaal is het hier rond de 30 graden).

km gereden: 349 kilometer

1. Liesbeth:
    4 september 2023
    Wat een mooie verhalen weer over mooie belevenissen.