Dag 10 20230902 Tumalo SP - Unity Lake SRA

2 september 2023 - Unity, Oregon, Verenigde Staten

Het is vandaag een mooie dag want we kennen elkaar vandaag precies 10 jaar! 10 jaar geleden kwam Angeliek mijn leven ingerend aangezien ze bijna te laat was bij onze bus die ons 3 weken door Canada zou transporteren! -:). De afgelopen jaren hebben we al veel beleefd en gezien en wat ons betreft volgen daar nog vele jaren bij!!!

Maar goed de dag van vandaag! Een lange reisdag. We beginnen vandaag aan de 1e etappe die ons gaat brengen naar Grand Teton en Yellowstone later in de week. Vandaag reizen we via OR Highway 126 naar John Day Fossils National Monument. Na ruim 137 km kwamen we aan bij onze eerste stop “the Painted Hill”. De laatste mijl wel via een gravelweg maar die is met een camper goed te doen. Voorzichtig reed Angeliek naar de Painted Hills overlook. Wooww wat een gave rotsen en inderdaad mooie kleuren. Heel bijzonder om te zien en zeker een aanrader als je daar in de buurt bent. Ook mooi de lichtinval met wolken en zon. In de avondschemering zal het ongetwijfeld nog mooier zijn maar dat paste helaas niet in onze reisschema.

Nadat we Overlook Trail hebben gewandeld zijn we even gestopt bij de Picnic Area. Lekker ff in de schaduw gezeten met wat fruit en wat drinken! Heerlijk zo onder de bomen! Na een korte pauze zijn we doorgereden naar Thomas Condon Paleontology Center en Visitor Center zo’n 70 km verder oostelijk. Bij het bezoekerscentrum heb je uitzicht op Sheep Rock. Het zal wel aan ons liggen maar je moet wel heel veel fantasie hebben om daar een schaap in te herkennen! In het bezoekerscentrum veel uitleg over de gevonden fossielen en uiteraard snel WiFI. Ja ook wij! Aangezien ze ook mooie bankjes hadden in de schaduw, hebben we daar dankbaar gebruik van gemaakt om onze lunch te nuttigen. Lekker broodje met Smac en jus d’orange!! Helemaal goed.

Daarna de laatste 90 mijl naar onze camping  bij Unity Lake State Recreation Area. Een mooie en rustige camping met uitzicht op het meer. Helaas mogen we hier geen fikkie stoken! Gisteren hebben wij dit nog wel gedaan en we hebben geen spelletjes hebben gespeeld. Ik vermoed dat dit vanavond wel weer het geval zal zijn -:)

Oja en voor de eerste keer deze reis zijn we een andere rental camper tegen gekomen. Eentje van cruise Amerika !

Morgen wederom een lange reisdag (etappe 2)

Camping: Unity Lake SRA plek B24 met elektra en water

Weer: 11-25 graden half-bewolkt

Km gereden: 349 km

1. Monique:
    3 september 2023
    Wat een mooie omgeving! Gefeliciteerd met jullie mijlpaal van 10 jaar.
  2. Maria Meulepas:
    3 september 2023
    Alweer 10 jaar, weet nog dat je zei je hoeft mij niet van Schiphol op te halen wij dachten hmmm.
    Prachtig proficiat met deze mijlpaal, en wat genieten jullie weer , nog een fijne vakantie en tot snel we face time , Liefs uit vandaag ons boerendurpke.
  3. May en Corry Derks:
    3 september 2023
    Marco en Angeliek proficiat dat jullie al 10 jaar bij elkaar zijn en nog zo gelukkig samen 🎊🍀💐❤️🎉👌
  4. Ellen:
    3 september 2023
    ik ga op reis en ik neem mee het allerliefste jou want het is veel gezelliger met z'n twee.
    Alweer 10 jaar gelukkig samen en geniet nog vele jaren! Gefeliciteerd! Dikke knuffel van de Melmers
  5. Marijke Bongers-Meulepas:
    3 september 2023
    Gefeliciteerd met jullie 10 jarig Huwelijk. Een mooie mijlpaal! Geniet er nog jaren van. Wat een mooie natuurfoto's daar!
  6. Marga:
    3 september 2023
    En gefeliciteerd met jullie 10 jarig huwelijk en dat er nog vele jaren mogen volgen. En natuurlijk nog veel mooie reizen maken samen. Heb weer genoten onder het genot van een bakkie.
  7. Willem en Clasien:
    3 september 2023
    Wat vliegt de tijd toch, 10 jaar alweer. Klein mijlpaaltje in een prachtige omgeving, proficiat hoor. Jullie zullen wel ogen tekort komen. Geweldige foto's.
  8. Ingrid:
    3 september 2023
    Gefeliciteerd met dit heugelijke feit! 🎈💃🏼🥳🍷 Wij hopen nog vele jaren van jullie te mogen genieten en natuurlijk van jullie fantastische belevenissen. 😘
    Dikke knuffel uit het Oosten😘
  9. Carin:
    3 september 2023
    Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal 🎉🍾🌷❤️. Ik ben blij Marco, dat toen Angekiek jouw leven binnen rende, je haar niet meer liet gaan. Op na nog veel moooe jaren samen genieten 🥰
  10. Femke Meulepas:
    4 september 2023
    Yeahhh 10 jaar! Proficiat!! Heel fijn! En jullie passen alle seizoenen even goed bij elkaar 😎!