Dag 12 20230904 Bruneau Dunes SP - Massacre Rock SP

4 september 2023 - Massacre Rocks State Park, Idaho, Verenigde Staten

Nu de klok een uur vooruit is gegaan lukt het ons echt niet meer om 7 uur op te staan. Het is heerlijk warm in bed en nog heel rustig op de camping. Rond half acht zijn we toch maar opgestaan en hebben op ons dooie gemak gedouchet en gegeten. Ook onze buren op het veldje zijn inmiddels wakker en iedereen is aan het inpakken. Het is Labour Day en voor de meeste Amerikanen een vrije dag, maar morgen roept het werk en zijn ook alle vakanties op hun einde gekomen. Hoe vol deze camping ook vannacht was, komende nacht zal de camping zo goed als leeg zijn.

Onze eerste stop voor vandaag is Twin Falls. In dit stadje heb je een erg mooie boogbrug over de Snake River maar de meest belangrijke attractie is de Shoshone Falls. Daar willen we naar toe. Zo rond de klok van 11.00 uur arriveerden we bij de Falls en na $5 entree voor de parkeerplaats konden we bij de Falls parkeren.  In het begin was het nog frisjes maar toen de zon doorkwam werd het aangenaam. Na er even te hebben rondgelopen en foto’s te hebben gemaakt (jaja we blijven toeristen), zijn we naar het Visitor Center van Twin Falls gereden. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht op de Perrine Bridge.

Uiteraard ook even snel naar de Starbucks voor een lekkere bak koffie en daarna dachten we nog even te gaan winkelen bij de Home Goods. Marco wil nog steeds een bijltje kopen en we hebben nog nieuwe roosters voor de BBQ nodig. Helaas niet geslaagd, dan maar komende dagen ergens anders kijken.

Onze laatste stop voor vandaag was de camping bij Massacre Rocks state Park. We hadden van te voren gereserveerd, maar we zijn zo wat de enige in onze loop samen met de Camping host en nog 2 campers hahaha. Het uiterst aardige campinghost-stel wist ons te vertellen dat het vanochtend nog vol was, maar voor vandaag helaas bijna leeg (ook door de regen van de afgelopen dagen). Ja dat hadden wij ook wel in de gaten :-) Ook de temperatuur is behoorlijk gedaald, maar voor de komende dagen wordt redelijk weer voorspeld.  We spraken nog een stel die uit Yellowstone kwam en alleen maar regen en kou hebben gehad. We merken ook hier dat het voor de tijd van het jaar te koud en te regenachtig is. Ach dat mag de pret niet drukken!

Vanavond wordt het weer binnen in de camper eten (rundvleesreepjes met couscous volgens eigen recept -:)) en van vuurtje stoken zal ook niet zoveel komen. Het is nu even iets te fris buiten en zwaar bewolkt met lichte regen. Ongetwijfeld zullen we vanavond wel spelletjes worden gespeeld. Gisterenavond hebben we nog mens erg je niet gespeeld en helaas heeft Angeliek verloren. De tussenstanden worden door Marco heel goed bijgehouden en het is nu 3-2 voor Marco. Hmm vanavond maar weer eens proberen te winnen !

Camping: Massacre Rock State park, Plek 031 met electra en water en eigen terrasje (te bereiken met een trap) met uitzicht op de rivier

Weer:  zonnig en 22 graden in de middag. In de avond 11 graden en zwaar bewolkt.

Km gereden: 278 km

1. Carin:
    5 september 2023
    Wat een mooie foto’s weer. Ik zit aan m’n ontbijtje weer heerlijk te genieten van jullie verhaal en foto’s.