Dag 09 20230901 - Tumalo SP - Smith Rock SP

1 september 2023 - Tumalo State Park, Oregon, Verenigde Staten

Hmmmmm dat bed ligt echt wel lekker in onze camper, dat het voor ons steeds lastiger wordt om eruit te komen -:). Het wordt ‘s nachts steeds iets kouder en het bed is lekker warm!

Maar goed tegen 8:30 uur zijn we toch aangereden naar Smith Rock State Park een klein parkje 40 km ten noordoosten van onze camping. Wooww wat een gave rotsformaties echt een pareltje in letterlijk the middle of nowhere. Het is toch al redelijk druk op de parkeerplaats met wandklimmers want daar staat dit park bekend om. Voordat we zijn gaan wandelen zijn we nog ff langs het bezoekerscentrum geweest en hebben we onze namen in het gastenboek gezet. Heee er zijn toch nog wel wat toeristen de afgelopen dagen geweest. Zelfs een stel uit Nederland. Na een gezellige klep met de aanwezige vrijwilliger zijn we de Canyon Trail gaan lopen.

Helaas kunnen wij niet de rivier oversteken omdat ze bezig zijn met de brug. Die wordt vernieuwd zodat er straks ook voertuigen overheen kunnen. We zouden wel door de rivier kunnen waden om aan de overkant te komen maar om tot onze middel in het koude water te lopen zagen we niet zo zitten. Op het droge is het ook een leuke wandeling met een mooi uitzicht op de rotsen en de klimmers. We hebben nog ff gekeken hoe ze het doen. Knap hoor!!

Zo rond 12:30 uur zijn we weer vertrokken en hebben we weer boodschappen gedaan. We doen toch goed ons best om onze koelkast leeg te plunderen-:). In Redmond halverwege de route hebben we een Safeway opgezocht. Pffff geen parkeerplaats te vinden (drukte voor Labourweekend). Gelukkig nog 1 plek aan de zijkant van het pand waar normaal gesproken de grote vrachtwagens komen om te lossen.

Tegen 14:00 uur waren we weer op onze camping. Lekker relaxen we hebben immers vakantie nietwaar! Tis nog wel bewolkt maar gelukkig iets warmer dan gisteren. Oohh ja gisteren ook nog een spelletje duizenden gespeeld. Jammer Angeliek dit keer een genadeloze afstraffing! Ik dacht met Yathzee ook wel te kunnen winnen. Maar 4x Yathzee door Angeliek in 1 potje was voor mij ook teveel. Zometeen nog wel ff fikkie steken denk ik!

Camping : Tumalo State park . Zelfde plek als gisteren

weer: 17-19 gr bewolkt met in de avond opklaringen

km gereden: 83

1. May en Corry Derks:
    2 september 2023
    Altijd gezellig met een vuurtje erbij!
  2. Marijke Bongers-Meulepas:
    2 september 2023
    Mooie foto's En lekker eten van de B.B.Q. Groetjes!