Dag 08 20230831 - Tumalo SP - Rondje bij Bend

31 augustus 2023 - Tumalo State Park, Oregon, Verenigde Staten

Na een heerlijke BBQ en lekker fikkie stoken is het vannacht behoorlijk afgekoeld. De temperatuur zakte onder de 10 graden dus nu zijn we in de fase beland om de warmte wel in de camper te houden -:)

Vandaag gaan we een rondje bij Bend doen. Dat wil zeggen een rondje van 200 km. De gemiddelde Amerikaan wordt hier niet koud of warm van want die beschouwd deze afstand als “boodschappen” afstand. Er wordt vandaag regen voorspeld maar tot nu toe is het half bewolkt en ook de geur van bosbranden is behoorlijk minder geworden.

Op de buienradar zien we ten noorden van de camping al dat het regent, dat we besluiten om het rondje met de klok mee gaan doen. Eerste stop bij Mt Bachelor. Om half negen reden we aan en binnen no-time hadden we al 9 rotondes gehad. Bend staat nu met stip op 1 als Roundabout city!! Wel veilig natuurlijk!!

Na een uurtje crossen waren we bij Mt Bachelor. Na wat foto’s hebben we nog ff geklept met Marieke die gezellig belde! Aangezien het nog steeds droog is zijn we doorgereden naar Elk Lakes. Onderweg werden we wel gewaarschuwd voor overstekende brandweerauto’s! Gelukkig viel het mee met alleen een aantal voertuigen in de berm. Gelukkig geen brand gezien. We hopen en denken dat het einde in zicht is met die bosbranden. Grote gebieden met zwart geblakerde bomen en dood hout is best wel een triest gezicht

Na een kleine 20 minuutjes kwamen we aan bij Elk Lakes. Je merkt nu al duidelijk dat het seizoen zijn einde nadert. Niet zo heel veel te beleven maar wel een mooi uitzicht. Uiteraard wel tijd voor een bekske koffie met stroopwafel in onze camper.

Bij Twin Lakes precies hetzelfde beeld. Echter de mooie foto’s op het internet zijn wel van een hele tijd geleden! Het waterpeil is hier ook behoorlijk gezakt dat de Bosatlas de omvang van het meer dient te verkleinen naar een meertje. Ook hier veel droogte!! Hmmm niet echt een inspirerende omgeving om ff te lunchen.

Op naar Paulina Lake in het Newberry national monument, zo’n 50 km verder met Angeliek dit keer aan het stuur. Gaat uiteraard ook als een tierelier. Gelukkig hier iets drukker en ja wel een lekker zonnetje. Je merkt wel goed dat het seizoen op zijn einde loopt. We hebben bij de Lodge een lekker broodje gescoord dat we vanavond niet meer uitgebreid hoeven te koken-:). Na een aantal korte wandelingen zijn we in de loop van de middag weer naar onze camping bij Tumalo SP gereden.

We hebben net heerlijk gedoucht en zitten nu in onze camper. Tis nog steeds droog maar wel wat fris buiten. Overigens is de camping wel helemaal vol. Vermoedelijk omdat er een lang weekend aankomt voor de Amerikanen (Labour Day).

Wat overigens ook opvalt is dat er nauwelijks / geen andere renstal campers tegen komen. Niet op de weg en ook niet op de campings.

Spelletjes Qwixx 13-10 voor Angeliek en Mens erger je niet 2-2

Het regent nu licht dat we zo waarschijnlijk wel weer wat spelletjes spelen. Houdoe!!

camping : Tumalo State park , plek b17

weer: 15-17 gr bewolkt met een beetje zon , in de avond regenbuitje

km gereden 232 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    1 september 2023
    Mooie omgeving! Fijne dag weer vandaag.
  2. Maria Meulepas:
    1 september 2023
    Wat weer een mooie foto’s en hoop dat jullie de Indian summer kunnen bewonderen, zijn een tikkie jaloers , geniet ervan liefs Jan en Maria