Dag 07 20230830 Silver falls state park - Tumalo state park (bend)

30 augustus 2023 - Tumalo State Park, Oregon, Verenigde Staten

We hebben wederom goed geslapen. Het was behoorlijk afgekoeld en helaas dus geen ontbijtje buiten maar in de camper. Voor ons doen waren we vanochtend laat 😜. Waren pas op 7 uur op.

Na het ontbijtje hebben we een kleine wandeling over de camping gedaan. Ondanks het vroege tijdstip is er al volop reuring. Zo leuk om te zien !

Ook hebben we ff met het thuisfront gebeld en zo te horen gaat het prima . In ons huisje thuis hebben onze nichtjes de intrek genomen. Ben benieuwd hoe ze het bevalt. Dat ze er maar mooi van genieten !

Daarna zijn we op weg gegaan naar onze volgende plek. Op de planning stond een koffie stop bij Detroit lake state park , maar het was nog fris en het regende een klein beetje. We besloten maar door te rijden naar de Santiam pass via highway 22. Dit is een state scenic byway. Bovenop de pass was ook niet veel te beleven en dus zijn we verder gereden naar een uitzichtpunt op Mount Washington. Inmiddels scheen de zon en is het lekker weer …. Echter het uitzicht is maar beperkt door de rook van de bosbranden. Mt Washington hebben we gezien vanaf de kaart haha !

Wij vonden het toch een leuke plek voor een koffie stop. Zo gezegd zo gedaan. Stoeltje erbij, koffie met stroopwafel en genieten !

Daarna hebben we de weg vervolgd naar Sisters. Een leuk plaatsje in een Wild West style. We hebben door het plaatje even gewandeld en bij een bakkerij een broodje gegeten . Helaas was er van de omgeving niet veel te zien vanwege de rook van de bosbranden.

Onze laatste stop en overnachtingsplek is bij Tumalo state park. We hadden al gelezen dat hier ook een fireban is behalve voor de fire pits op de camping . Wij blij want we hebben al sinds de start de bundel met hout onaangeroerd in de camper liggen !

Dat betekent bbq met kip kebab! We hebben er zin in ! Komende dagen zal het niet meevallen om te bbq-en  omdat er behoorlijke regen wordt voorspeld en de temperatuur is behoorlijk naar beneden gaat . Na ff relaxen bij de camper hebben we nog het riviertje bij de camping bezocht maar om te zwemmen toch te koud !

En zoals eerder gezegd de firepit aan en bbq-en maar. Het blijft een van de dingen die camperen in Amerika zo leuk maakt . De kip kebab met brood waren heerlijk . Het toetje was helaas iets minder. We hebben ijsyoghurt zo goed doet de koelkast het. Telkens zetten we de koelkast iets minder hard, maar hij blijft erg koud . Uiteraard wel prima voor een lekker Corona biertje !

Vanavond zal er wel geen spelletje worden gespeeld want we zitten te genieten bij de Firepit . Heerlijk zo en we vermaken ons opperbest . De fire master skills worden ook weer geactiveerd !

Camping :  Tumalo state park, plaats c66 full hookup

Stad : tussen Sisters en BenD

Weer: 22-24 graden ochtend bewolkt, middag zoning . Wel wat rook door de bosbranden.

Km gereden : 202

1. Monique:
    31 augustus 2023
    Vreselijk al die bosbranden in de wereld. Maar toch een leuke dag.
  2. Jolanda:
    Lekker eindelijk fikkie stoken😃
  3. Alie:
    31 augustus 2023
    Daar hebben wij ook gestaan prachtige omgeving en dichtbij Smith Rock SP, waar je mooi kunt wandelen!
  4. Carin:
    Zie ze genieten van de fire pit 😂. Stelletje piromanen 😂🔥🧯
  5. Ingrid:
    31 augustus 2023
    Och wat mooi en lekker allemaal toch weer. Het is een beetje ver weg maar anders was ik zeker aangeschoven bij de bbq. 🤭🤣
  6. May en Corry Derks:
    31 augustus 2023
    Heerlijk he vakantie! Neem het er maar van!