Dag 06 20230829 Ainsworth State Park - Silver Falls State Park

29 augustus 2023 - Silver Falls State Park, Oregon, Verenigde Staten

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke reacties. Net zoals jullie het leuk vinden om in de ochtend bij het ontbijtje het verslag door te lezen, doen wij ongeveer hetzelfde bij het ontbijtje. We kijken altijd naar de reacties en vinden het leuk om te lezen dat jullie de verhalen kunnen waarderen!

Vanochtend waren we weer eens vroeger wakker (rond de klok van 6 uur).  Thuis rommel ik dan wat aan en in het weekend bak ik dan worstenbroodjes.  Haha dat missen we wel de worstenbroodjes!

Om dat we zo vroeg wakker zijn en de douches op de camping prima zijn hebben we een uitgebreide douche genomen. Daarna hebben we toch maar buiten ontbeten. Het ging net met de temperatuur.

Ook staat er iets minder leuks op het programma en dat is alles dumpen en schoonmaken. Maar daarna zijn we rond half negen tot helemaal gereed voor vertrek. Eerst weer naar de Safeway want de eerste dingen zijn weer op en dat moet worden aangevuld. Zo gezegd zo gedaan.

Echter we hebben een Safeway uitgekozen die nou niet in de beste buurt van Portland staat. Er zijn veel homeless people in de omgeving van de Safeway en we besluiten dat Angeliek maar snel even de boodschappen doet en Marco even de wacht houdt bij de camper. Zo gezegd zo gedaan. Daarna snel de stad uit op weg naar Silver Falls State Park.

Eenmaal van de snelweg af komen we in een gebied waar veel fruitkraampjes langs de weg staan, waar ze diverse soorten fruit verkopen. Het is maar goed dat we ons pap en mam nu niet bij hebben, want dan hadden we steeds kunnen stoppen voor een pondje kersen of bessen :-). Verder wordt hier veel kerstbomen gekweekt. Best een grappig gezicht als je zo over wegen rijden waar allemaal kerstbomen langs de kant van de weg staan.

Tegen de middag arriveren we in Silver Falls State park en we moeten zeggen. Het is een schitterend State park. Heel netjes onderhouden, zowel de gebouwen als de paden. Na een korte lunch in de Lodge hebben we besloten om de Canyon Trail in combinatie met de Maple Ridge Trail te lopen.

We komen dan langs 2 watervallen (South Falls en Lower South Falls) waarbij je bij beide watervallen ook achter de waterval kan doorlopen.  Eerst dalen we af naar de south Falls en daarna lopen we door naar de Lower South Falls. We gaan alleen naar beneden dus dat wordt straks een tippeltje weer naar boven. We genieten van de watervallen maar ook van de kleurverandering van de bomen. Je ziet hier al goed de eerste verkleuringen.  Juist om deze “Indian summer” maken we deze reis. We hopen nog veel verkleuringen te zien.

Terug bij de South Falls Lodge eten we nog een lekker ijsje ( de temperatuur is prima) en daarna rijden we naar de camping. We installeren ons nog even buiten op de stoeltje met wat drinken en toastjes met guacamole. Tegen de klok van 17.00 begint het te regenen en gaan we camper in. Gelukkig hebben we wat leefruimte en Marco is al aan het puzzelen geslagen en Angeliek typt een stukje van het verslag.

Vanavond spelen we weer spelletjes en gisteren was een prima spelletjes avond (voor Angeliek dan ;-).

Stand MEJN 2-2 en Qwixx 11-8 voor Angeliek

By the way het komt nu ff met bakken uit de lucht!! En Angeliek mag morgen rijden nadat ze vanavond de spelletjes heeft gewonnen 😬😬.

Camping:  Silver Falls State park campground, plek 36 met elektra en water

Weer: bewolkt met heel af te toe een zonnetje 19-21 gr.

Km gereden:  141 km

1. Femke Meulepas:
    30 augustus 2023
    Watervallen waren mijn favoriet dit jaar vakantie, kei leuk! Hertje wow!
  2. Jolanda:
    30 augustus 2023
    Ziet er weer schitterend uit. Ik blijf mee genieten
  3. Gerrie:
    30 augustus 2023
    Een droom reis dus blijf genieten
  4. Maria Meulepas:
    30 augustus 2023
    O, over worstenbroodjes gesproken sla vanmorgen de krant open en daar staat een pagina groot artikel in over de worstenbroodjes Kei lekker. Wij zijn ons aan het klaar maken voor Effe noar Geffe bij ons langs komen de wedstrijden en demonstraties van de Veteranensportdag. Het wordt weer een heel spektakel. Geniet van de mooie natuur en het lieve kleine hertje. Knuffel uit Geffen.
  5. Carin:
    30 augustus 2023
    Wat een mooie foto’s weer.
    Marco wat is dat nu?! Laat je je inmaken met de spelletjes?! Als Angeliek teveel wint dan zou ik afspreken dat degene die wint de hele vakantie de afwas doet 😂.
  6. Dorien Winters:
    Geweldig mooi zeg!
    Krijg echt weer heimwee bij het lezen van jullie verhalen en zien van de foto’s. Wat is camperen in de usa toch en heerlijk vrij gevoel. Wat ons tegenhoudt zijn de prijzen die zo schrikbarend hoog zijn op het moment. Oké, ook in Europa zijn ze belachelijk, maar de usa moet helemaal erg zijn.
    Zou je af en toe een klein prijsoverzichtje onderaan jullie vlog kunnen geven?
    Vooral de prijs van de campings en de boodschappen enzo ?
    Maakt het iets inzichtelijker om de keuze te maken om wel of niet volgend jaar te gaan.
  7. Coby:
    30 augustus 2023
    Leuk om jullie te volgen. Ik zie weer een hoop moois! Geeft weer inspiratie voor een volgende trip. Mooie foto’s, geniet van jullie prachtige reis
  8. Monique:
    30 augustus 2023
    Zo leuk om elke ochtend voor mijn werk jullie blog te lezen. Krijg steeds meer zin in onze eigen reis😂. Jullie schrijven leuk. Ziet er geweldig uit! Fijne dag vandaag.
  9. Johan en Sabine:
    30 augustus 2023
    Superleuk om jullie verhalen te lezen!!! Geniet vooral lekker door!