Dag 05 20230828 Columbia Gorge - Watervallen en Panda expres at home ;-)

28 augustus 2023 - Multnomah Falls, Verenigde Staten

Als het bij jullie weer licht is en je aan je ontbijtje zit kan je weer een nieuw avontuur lezen van ons. We proberen elke dag als we internet hebben een verslagje te schrijven. Gelukkig hebben we inmiddels een mobiel abonnement in Amerika dus dit gaat iets eenvoudiger dan voorgaande jaren.

Het wordt steeds later dat we wakker worden. Vanochtend waren we pas om 7 uur op ;-). De jetlag is gelukkig verdwenen.
Ook even een update over onze spelletjes die we hebben gespeeld. We hebben de laatste dagen niet stil gezeten hoor. Gisterenavond hebben we  Mens erg je niet gespeeld. Nou ikke (Angeliek) ben vet ingemaakt door Marco. Tussenstand 2-0 voor Marco. Gelukkig gaat het met de Qwixx ietsje beter. Daar is de stand gelijk (6-6).

Vanochtend hebben voor de eerste keer buiten gegeten! We hebben gisteren een tafellaken gescoord bij de Walmart. Niet de mooiste maar wel kleurrijk zullen we maar zeggen. Heerlijk met een gebakken eitje erbij. Het is helaas wel bewolkt en zo af en toe miezert het een beetje. Dat is de eerste regen van de vakantie en was voor de ochtend ook wel voorspeld. Vanmiddag wordt het beter weer, maar gelukkig niet zo warm meer als afgelopen dagen. Zo rond aan graadje of 22-23 is ook prima om lekker te wandelen.

Onze eerste trip van deze dag is naar de Multnomah Falls. Je moet daar een time entry ticket voor kopen. Deze zijn goed beschikbaar en zelf voor vandaag zijn er nog tickets te koop. We hadden er eentje voor 9 uur. Voor RV's zijn er speciale plekken en voldoende in aantal! Het miezerde  behoorlijk maar dat maakt de waterval niet minder mooi. Overigens zien we hier wel ook veel chinezen die in de meest vreemde standen foto's maken. Tis gewoon komisch om ff 10 minuten te gaan zitten kijken.

Je ziet nog wel de effecten van de grote bosbrand van een paar jaar geleden. Hoog op de bergen groeien wel nieuwe kleine boompjes maar het is vooral alleen boomstammen die er staan. Hopelijk doet de natuur zijn werk komende jaren.  Uiteraard zijn we naar het bruggetje gelopen en hebben een moderne variant gemaakt van Where's Wally. Deze heet zoek Marco haha. De foto is bijgevoegd. Jullie mogen zeggen waar Marco staat ;-). Omdat het toch blijft miezeren en het vanmiddag wel mooier weer wordt voorspeld zijn we terug gegaan naar de camping. Heerlijk ff relaxen en een lunch nemen en Marco is begonnen aan zijn Voetbal puzzelboek. Daarbij kan ik hem denk ik niet echt helpen (voetbal staat niet bovenaan mijn lijstje met leuke sporten zullen we maar zeggen).

Als we in Amerika zijn gaan we graag naar een van  onze favoriete eetplekjes in Amerika. De Panda Express !! Als het ff kan proberen we die in de vakantie een aantal keer mee te pikken. De Orange chicken is heerlijk en zelfs ons nichtje Britt heeft dit vorig jaar ervaren! Waren er maar  van deze keten wat restaurants in Nederland, dan zouden we daar zeker af en toe naar toe gaan (beter dan de gele M of een chinees). Enne we hebben eraan gedacht om op tijd de kip uit te halen voor vanavond en bij de Safeway hebben we de Orange chicken saus gevonden dus vanavond eten we Orange Chicken en rijst met gember.

In de middag hebben we vanuit de Campground een wandeling gemaakt naar de Horsetail Falls. Dat is een leuke wandeling en we kunnen de camper laten staan. De waterval is ook mooi en we zijn even blijven zitten.... Dit keer geen Chinees maar een Amerikaan met zijn speeltje... een mega fototoestel met tripod en al. De hele familie mag steeds opdraven voor een fotosessie.

Daarna hebben we nog even buiten gezeten maar in tegenstelling tot de weervoorspelling hebben we vandaag totaal geen zon gezien.
Dus niet alleen in Nederland slaan ze de plank mis maar ook hier in Amerika ;-). Sowieso wordt voor komende dagen wat kouder weer voorspeld en regen. We gaan het meemaken. Een regendansje is ook wel eens leuk. Misschien wil Marco dan wel meedansen. Nu ik het verslag dit te typen staat K3 met oyalele op de Flip maar Marco maakt geen aanstalte voor een dansje...(reactie Marco: dat ze na bijna 10 jaar toch wel moet weten dat ik niet ga dansen op de muziek van de 3 biggetjes -:)!!)

Vanavond gaan we nog wel een spelletje spelen. We mogen helaas nog steeds geen firepit gebruiken. Er is een fireban in dit park, maar eigenlijk in alle Oregon State Parks. Morgen reizen we af naar Silver Falls State Park en benieuwd of ze daar watervallen hebben. Haha !
Oja en de bomen beginnen ook al lichtjes te verkleuren. ik denk dat het wel vroeg is, maar het is erg droog dus dat zal de verkleuring van de bomen wel bevorderen !

Camping:   Ainsworth State Park, plek A05, Full hookup
Weer:          19-21 gr en gehele dag bewolkt.
Spelletjes:   Mens erg je niet ..... ik wil het er niet over hebben ;-)
                     Qwixx 6-6
Km gereden:   16 km

1. Mieke Dijkers:
    29 augustus 2023
    Het is inderdaad heerlijk wakker worden elke ochtend. We kennen elkaar helemaal niet, maar op deze manier lijkt het van wel.
    We hebben in ieder geval 1 overeenkomst haha... mijn man Jeroen en ik spelen ook op vakantie Mens Erger Je Niet en Qwixx... ( en Amerikaans Jokeren) En natuurlijk zijn we Amerika fan 😉
    Enorm veel plezier verder!
  2. Carin:
    29 augustus 2023
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal tijdens mijn ontbijtje. Wat een mooie foto’s weer. Maar eh Angeliek, dat niet willen hebben over de stand Mens erger je niet, is
    dat dezelfde categorie als Monopolie 😂😇?
  3. Marga van der Borght:
    29 augustus 2023
    Ik heb onder het genot van een bakkie weer heerlijk jullie verslag kunnen lezen. Dat is zo’n lekker begin en het leest ook zo lekker weg. De Panda Express doen wij in de States ook altijd wel een keer aan en ja orange chicken ook onze favoriet 😀 en is die van jullie goed gelukt😀.
  4. Britt:
    29 augustus 2023
    Oeh wat ben ik jaloers op die uitzichten en lekkere orange chicken😳😩
  5. Marijke Bongers-Meulepas:
    29 augustus 2023
    Ben ook weer terug van vakantie. Voor jullie een fijne vakantie en kijk jullie verhalen nog terug! Veel plezier en goede reis.
  6. May en Corry Derks:
    Weer mooie verhalen!
  7. Reny:
    31 augustus 2023
    Lekker.........orange chicken van Panda Express...........die hoop ik over een kleine 2 weken ook weer te eten........wij zijn dan in Colorado.
  8. Saskia Buitendijk:
    4 oktober 2023
    Wist je dat er een Panda express zit in Rotterdam?