Dag 04 20230827 mt Rainier NP - Ainsworth state park (Columbia gorge)

27 augustus 2023 - Multnomah Falls, Verenigde Staten

Ook vannacht hebben we goed geslapen. Het is muisstil en aardedonker en snachts koelt het goed af tot zo ongeveer 5.30 uur. Dan gaan de eerste mensen al van de camping af om vermoedelijk richting Mt Rainier te gaan.

Ons werd gisteren verteld dat je het beste voor 7 uur in de ochtend bij de populaire plekken kan zijn, omdat het erg druk. Het is mooi weer en alle wandelpaden zijn open. In het sunrise gebied kun je tot ongeveer half augustus namelijk niet alle trails lopen vanwege sneeuw. De vorige keer dat we hier waren hebben we dit zelf ook meegemaakt.

Rond 6.30 uur zijn we rustig aan opgestaan en vanochtend heeft Marco ontbijt gemaakt. Omdat het nog vroeg is lopen we een rondje  over de camping . De camping ligt mooi aan een ijskoude gletscher rivier en we hebben onze voetjes er maar niet ingestopt. Uiteraard gluren we wel bij de buren 😜.

Rond de klok van 8.15 uur zijn we aangereden . We hebben vandaag behoorlijk wat kilometers af te leggen inclusief aan bezoekje aan de Walmart voor de nog ontbrekende spullen. Onderweg zijn we gestopt voor een koffie pauze bij Lewis and Clark state park . Daar heb je mooie cooking shelter. We hebben even staan praten met een paar Amerikanen die daar een familie reünie hielden en  afstammelingen waren van de Cowlitz indianen. Altijd leuk en bijzonder om deze verhalen te horen.

Ook mooi dat dit niet commercieel wordt uitgebaat, maar gewoon toegankelijk is en je eigen etenswaren moet meenemen . In Nederland is dit niet denkbaar en zou er allang een bos café hebben gezeten.  We hebben er nog een kleine wandeling gemaakt (old grow trail) en daarna zijn we doorgereden naar de Walmart. Na het inslaan van de boodschappen ook weer de Subway bezocht voor de lunch. Ook regelmatig vaste prik tijdens vakantie  😁.

Daarna op weg naar onze eindbestemming voor vandaag aan de Columbia gorge . We merken dat het druk is op de snelwegen , maar begrepen dat morgen de scholen weer beginnen. Onderweg hebben we enkele korte files gehad , maar dat is niets vergeleken met Nederland. Het verkeer rijdt rustiger en mensen geven elkaar de ruimte om in te voegen . Dat is in Nederland echt wel anders. Wij kunnen ons voorstellen dat het voor een Amerikaan “een hel” moet zijn als je in Nederland op de drukke snelwegen rijdt.

Tegen half vier zijn we op de camping. Het is een camping is een state park met full hookup voorzieningen. Na alles te hebben aangesloten en bijgevuld zijn we lekker in de stoeltjes geploft. Helaas ook hier geen vuurtje stoken vanwege de fireban. We vermaken  ons prima . Marco heeft zich genesteld in het wielersport puzzelboek en angeliek heeft de computer weer aan de slag gekregen  ( haha waren het paswoord vergeten).

Vanavond  gaan we simpel eten. We hebben namelijk niets uitgehaald en een soepje is wel aanlokkelijk 😁. Denk ook dat de spelletjes wel tevoorschijn zullen komen. Morgen naar we naar multnomah falls en een wandeling maken en… pretzels halen want die zijn op😜😜!

Campground : Ainsworth state park , plek A05, full hookup.

Weer: zoning 28-29 gr

Km gereden: 334 km

1. Dickie van Wijk:
    28 augustus 2023
    Hoe herkenbaar wat je schrijft over het gedrag in het verkeer.
    Ondanks de 16 reizen, in 612 dagen en 140.000 km hebben we nog nooit stress in het verkeer ondervonden.
    Heel fijne vakantie en blijf vooral schrijven.
  2. Liesbeth:
    28 augustus 2023