Dag 84 25052022 Grand Canyon North Rim National Park

25 mei 2022 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Wat hebben we toch een geluk ! Ook vandaag is het stralend blauwe lucht en kunnen de truien en jasjes in de camper blijven ondanks dat we hier toch echt wel op hoogte zitten (zo’n 2500 meter). Vanochtend hebben we voor lekker ontbeten met gebakken ei. Heerlijk om zo de ochtend te beginnen.

We hebben zin om te wandelen en ook de scenic drive wordt feitelijk verboden voor voertuigen langer dan 22 feet. In de brochure staat nog wel 30 feet, maar bij de toegangsweg 22 feet. We hebben dit ook nog even nagevraagd bij het visitor center en je kan op eigen risico toch de scenic drive rijden. Ze komen je echter niet helpen als je pech hebt. Nou we hebben de scenic drive maar geskipt en zijn vanaf camping gaan wandelen.

Als eerste hebben we de transcept trail gelopen naar de Grand Lodge en daarna het korte uitstapje gedaan naar Bright Angel Point.  Het is een mooie wandeling waarbij je eigenlijk langs een van de zij-canyon van de Grand Canyon loopt. Bij Bright Angel heb je echt een mooi uitzicht op de Bright Angel Fault en op de Grand Canyon. De wandeling is goed te doen met niet al te veel hoogteverschillen.

Na een drankje bij de Lodge hebben we het Bridle Path gelopen naar de North Kaibab Trail. Daar begin feitelijk de trail dwars door de canyon. Eerst omlaag en daarna omhoog naar de andere Rim. Je merkt dat het al warm is en er wordt ook niet meer aanbevolen om na 10 uur nog aan de trail te beginnen. Overigens doen de meeste hikers de trail van de south naar north rim (of anders om) in 2-3 dagen. Je merkt wel dat het druk is omdat de temperaturen nu nog wel te doen zijn en de north rim pas een week open is.   Beneden bij de Canyon wordt het echter al weer zo’n 39-40 graden overdag zien wij.

Daarna zijn we rustig terug gewandeld naar de camping en hebben vanmiddag heerlijk in de zon zitten te relaxen en ook een klein dutje gedaan haha.   Vanavond is ook de laatste avond dat we onze firepit zullen aansteken en wat gaan we dit missen in Nederland !! Morgenavond kijken we nog wel, maar we vermoeden dat het daar erg warm is. We reizen dan verder af richting Las Vegas en overnachten bij Sand Hollow State Park waar temperaturen worden verwacht van 36-37 graden. Wellicht dat we onze tassen dan alvast ook inpakken want als we vrijdag naar Las Vegas afreizen wordt het zo’n 40 graden en koelt het ook niet echt af. We hebben geen zin om in een bloedhete camper de tassen te moeten pakken, maar blijven dan liever bij het zwembad !

Overigens gaat hier morgen ook Fire Ban stage 2 in, en dat betekent dat er geen campvuur, bbq etc meer mag worden gemaakt. Ook moet je dan opletten met het aanzetten van de generator. Wel jammer voor degene die nu komen omdat naar onze mening bij de vakantie in Amerika ook het maken van een vuurtje en BBQ hoort.

We hebben ook zojuist ons avond eten op. Lekker champignons van de BBQ met verse zalm. Ook hebben we al even gemijmerd wat we volgend jaar willen gaan doen en hebben het idee opgepakt om dan van Seattle naar New York te gaan reizen met de camper.  In ieder geval ook dan in de periode mei-juni-juli wanneer het weer lekker is. Al met al vinden we dat we een hele fijne periode hebben uitgezocht en zouden dit zo weer doen. Wat ons betreft is Amerika een mooi land om in het voorjaar te doen wanneer er nog niet zoveel bosbranden zijn en er ook geen onweersbuien etc. Enige is dat het wel eens hard kan waaien.

We kunnen het ons nog niet helemaal voorstellen, maar volgende week om deze tijd hebben we onze camper voor Europa al opgehaald en staan we op het punt om te vertrekken !

en als toetje een hele mooie Zonsondergang !

Overnachting: North Rim campground, plek 27, geen voorzieningen wel firepit en mooie picnicbank

Weer:    25-26 graden en hele dag blauwe lucht !

Km gereden: geen

1. Marga:
    26 mei 2022
    Zo ik liep even een paar dagen achter, maar ben nu weer bij. Wat een heerlijke reis maken jullie. Genieten van de laatste dagen en dan weer op naar de volgende reis.
  2. Ina:
    26 mei 2022
    Mooie foto’s, wat heerlijk, eerst 3 maanden Amerika en dan gelijk weer door Europa toeren🚌, ik ben jaloers😉