Dag 83 24052022 Monument Valley - Grand Canyon NP North Rim

24 mei 2022 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Toen we op stonden in monument Valley was het weer mooi weer met blauwe luchten. Na een paar dagen wat bewolking is het nu weer als vanouds ! We besluiten danook lekker buiten te eten en hebben ons nog even vergaapt aan de zeer grote RV’s. Het zijn touringcars bussen. Tuurlijk konden we het niet laten om ze even op internet op te zoeken wat ze kosten. Degene die hier stonden waren Monaco All American bussen en kosten zo rond de $ 1.000.000 dollar. Pfffff dat is geen kattepis…..

Verder zijn we wel op tijd vertrokken omdat we ongeveer 400 kilometer naar de North Rim van de Grand Canyon moeten overbruggen en we ook nog in Page even boodschappen willen doen. We zijn door onze verse groente heen en de corona en we moeten nog een paar dagen. De route van Monument Valley naar Page is mooi en je ziet veel rode rotsen haha..  Ondanks dat de route over verschillende Highway gaat is het niet vervelend om te rijden, maar de wegen zijn wel slecht in Arizona. Dat onze camper na een kleine 3 maanden nog steeds het goed doet met al die slechte wegen ! Haha ik denk wel dat ze in Las Vegas de schokbrekers mogen nakijken..

Na de boodschappen in Page waar we vermoedelijk voor de laatste keer de Safeway hebben bezocht moeten we toch zeggen dat wij onze boodschappen hoofdzakelijk bij de Safeway,Albertsons of Vons hebben gedaan. Het is hetzelfde concern en er is veel vers voedsel en de verse broden zijn nog goed te eten ! Uiteraard hebben we ook de nodige keren Sushi hier gehaald die vers wordt gemaakt. De sushi is van goede kwaliteit, dit in tegenstelling tot de sushi in de Nederlandse AH zullen we maar zeggen…

De tijd is wel een beetje ingewikkeld vandaag. Omdat we naar Arizona reizen gaat de klok weer 1 uur terug, echter bij Page zijn we de tijd kwijt. Op de ene telefoon is het een uur eerder dan op de andere….. We hebben de weg vervolgd naar Lees Ferry/Marble Canyon waar je een mooi uitzicht hebt op de brug over de Colorado River.  Ook de kleuren in de rotsen zijn erg mooi. En na de klim na Jacob Lake beginnen we aan de laatste 75 kilometer naar de North Rim. Het is een beetje een saaie en lange weg, maar eenmaal aangekomen bij de North Rim vergoed het uitzicht heel veel.

De North Rim is pas een week open (vanwege hoogte en sneeuw), maar daar merken we niets van. Het is heerlijk in de zon en met een biertje erbij houden wij het hier nog wel even uit. We hebben een mooie plek op de Campground en wat ons betreft zouden alle campings zo moeten zijn. Lekker rustig met Picnicbank en Firepit erbij en wat wil je dan nog meer !

Voor het avond eten hebben we zelf Guacamole gemaakt en samen met Naan Brood en Zalm en Worstjes was het een heerlijke maaltijd. In de avond hebben we lekker vuurtje gestookt en genoten van de mooie omgeving.

Overigens zijn er bij deze camping ook douches en een Laundry aanwezig en de grocery store is nog best uitgebreid met allerlei spullen voor camperen en ze hebben lekkere ijsjes !

Overnachting: North Rim campground, plek 27, geen voorzieningen wel firepit en mooie picnicbank

Weer:    Zo’n 22-23 graden en hele dag blauwe lucht !

Km gereden: 407 km

1. Dickie van Wijk:
    26 mei 2022
    We blijven genieten van jullie verslagen en de prachtige foto’s. We hebben voor volgend jaar ook 88/89 dagen gepland staan vanaf half maart, alhoewel wij deze keer met auto gaan.
    Heel veel plezier deze laatste week.