Dag 7 09032022 Lake Mead – Red Rock Canyon NRA

9 maart 2022 - Red Rock Canyon National Conservation Area, Verenigde Staten

In tegenstelling tot andere ochtenden is het deze ochtend op Boulder Campground de temperatuur aangenaam zodat we geen kachel aan hoeven te doen. Het is een mooie camping tussen de palmbomen en veel locals die er ook voor langere tijd staan.

Na een relaxe opstart zijn we richting Boulder gereden om eerst wat boodschappen te gaan doen (dingen die we vergeten zijn de eerste keer of inmiddels moeten worden bijgevuld). Dit keer geen Walmart maar de Albertsons. En gelijk toen we binnen kwamen zagen we boodschappen wat ons herinnerde aan onze eerdere camper reizen door Amerika. Vers gebakken French brood (wat lekker is en niet zoet of plakkerig), Kebab spiezen (zijn reuze shaslicks met verse groente / kip) en lekkere soepen (jaja Angeliek lijkt echt op haar vader ;-). Ook hebben we in deze winkel kleine flesje Malibu en Barcadi (375 ml) en ook die hebben we ingeslagen. Drank hebben we voor de komende dagen genoeg!

Daarna op naar Red Rock Canyon National Recreation Area. We hebben Time Entry Tickets gereserveerd voor 11 uur. Dit betekent dat je tussen 11 en 12 uur het park in kan. Helaas zie je op meerdere plekken in Amerika (Nationale Parken etc) dat je van tevoren een plek moet reserveren om het park in te mogen. Dit hebben ze ingevoerd omdat het te druk werd in sommige parken. Van de ene kant jammer en van de andere kant ook wel goed zodat we in ieder geval in het park kan parkeren en rustig kan rondkijken.

Als eerste hebben we het Visitor Center bekeken. Deze was ruim opgezet met veel uitleg over de woestijn en hoe daar door mens en dier op wordt gereageerd. Verder hadden we de Calico Tanks op het programma staan en die zijn we ook gaan wandelen. Het is een erg mooie wandeling tussen het rode en gele gesteente in deze omgeving. Het was af en toe behoorlijk klauterwerk maar een geslaagde wandeling van ongeveer 3,5 km. Daarna hebben we de scenic drive verder afgereden en hebben we nog een wandeling gemaakt bij Pine Creek Canyon.

Gelukkig hadden we de camping bij Red Rock gereserveerd want deze zat ook vol. Het valt ons op dat veel campings vol zijn en we zijn blij dat we vooraf hebben gereserveerd. Uiteraard vanavond ook de BBQ aangemaakt, maar het was wel lastig met de vele wind die er stond, waardoor de kolen maar amper warm werden. Na een uurtje is het ons toch gelukt.

Wat je goed zag vanaf Red Rock Campground is de lichtvervuiling vanuit Las Vegas. Dat is een grote lichtbak in de verder donkere woestijn. Om 9 uur zijn we gaan slapen evenals de rest van de camping. Er wordt nog heel veel wind morgen verwacht dus we wachten af hoe de dag gaat lopen. Oja en voor de spelletjes fanaten onder ons. Vanavond wat het Angeliek haar geluksdag, zowel Mens erg je niet, duizenden en yahtzee gewonnen en Skipbo hebben we niet gespeeld.

Tussenstanden:

Duizenden                  0-2 voor Angeliek